Propietaris d'embarcacions esportives d’Andalusia podran aplicar l'IVA reduït del 7% en comptes del 16%
 
El col·lectiu ha adoptat aquesta decisió després d'una consulta vinculant a la Direcció General de Tributs
 
30/03/2010

L'Associació de Ports Esportius i Turístics d'Andalusia, Marines d'Andalusia, ha recomanat als seus associats que apliquin l'IVA reduït del 7%, en comptes del 16%, des de l'1 d'abril. El col·lectiu ha adoptat aquesta decisió després d'una consulta vinculant a la Direcció General de Tributs. Així, des de Marines d'Andalusia van indicar en un comunicat que, malgrat les pèrdues de l'actual crisi, van encarregar un estudi a un grup d'assessors per afrontar la situació mantenint els llocs de treball i la qualitat dels serveis. Aquest IVA reduït s'aplicarà a les embarcacions esportives per als serveis d'atracada, tant per a les estades en aigua com en sec. No estan contemplades les embarcacions destinades a negocis com el xàrter ja que la consulta vinculant és "taxativa" al respecte: l'IVA del 7% només és aplicable per a activitats esportives.
 
SBC / Agencies

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

Vísceres de tilapia produeixen biodièsel a Brasil
 
L'avantatge de produir aquest tipus de biodièsel és que no depèn de la utilització de residus aptes per a aliment, sinó de descartes del peix

Abril 2010
 
La Fundació Nucli de Tecnologia Industrial de Ceará (Nutec), Brasil, avança amb el projecte que la converteix en una de les pioneres en l’investigació de producció de biodièsel a partir de vísceres de tilapia. Per a l'investigador de Nutec, Pedro Dias, l'avantatge de produir aquest tipus de biodièsel és que no depèn de la utilització de residus aptes per a l’aliment, sinó de descartes del peix. En el marc d'aquest projecte, el Laboratori de Referència en Biocombustibles (Larbio) s'encarrega de recollir, emmagatzemar i produir el biodièsel. "Les investigacions amb la tilapia sorgeixen com a alternativa per utilitzar la primera matèria del peix que no serveix com a aliment", va explicar Pedro Dias segons el lloc www.biodiesel.com.ar. En l'actualitat, l'ús de biocombustibles s'està estenent perquè és un combustible net, renovable i menys contaminant. A més a més la seva combustió és més saludable per al medi ambient perquè és un biodegradable, atòxic, que allibera menys components químics que agredeixen i comprometen la salut de les persones i del medi.
 
SBC / nuestromar.org

OPINA -TORNAR 

anclas breus

 
El Club Nàutic d'Estepona i Puerto Sherry s'uneixen a Marines d'Andalusia, que ara atendrà al 72% d'amarraments de la comunitat 
 
L’Associació atén a 8.347 amarraments dels 11.450 que existeixen a la Comunitat Autònoma, segons dades del col·lectiu i de la Federació Espanyola d'Associacions de Ports Esportius
 
09/04/2010

El Real Club Nàutic d'Estepona (Màlaga) i Puerto Sherry, al Port de Santa Maria (Cadis); s'han unit recentment a l'Associació de Ports Esportius i Turístics d'Andalusia, Marines d'Andalusia, el que suposa que atengui al 72% dels amarraments de la regió. Concretament atén a 8.347 amarraments dels 11.450 que existeixen a la Comunitat Autònoma, segons dades del col·lectiu i de la Federació Espanyola d'Associacions de Ports Esportius. No obstant això, segons van indicar des del col·lectiu en un comunicat, com les dades de la federació no distingeixen el règim administratiu dels ports, si només es consideren els que són competència de la Junta, "les ràtios són superiors en totes les valoracions". Així, aquestes incorporacions fan que Marines d'Andalusia representi gairebé el 95% dels amarraments privats. Respecte al total d'instal·lacions nàutiques -incloent dàrsenes i ports interiors-, dels, aproximadament, 15.000 amarraments de la Comunitat, Marines d'Andalusia, amb 16 de les 42 instal·lacions, atén a més del 50% dels amarraments andalusos.
 
SBC / Agencies

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

 
Afectats per tancament del pont de l'Estacio recorren al Defensor del Poble
 
El col·lectiu denúncia que la limitació d'horaris "bloqueja en la pràctica el tràfic de dos mil cinc-centes embarcacions que tenen els seus llocs d'atracada en els deu ports esportius del Mar Menor
 
13/04/2010

El col·lectiu en l'escrit enviat al Defensor del Poble denúncia que la limitació d'horaris "bloqueja en la pràctica el tràfic de dos mil cinc-centes embarcacions que tenen els seus llocs d'atracada en els deu ports esportius del Mar Menor". També denúncia perjudicis per a sectors econòmics vinculats al port com les estacions de servei, drassanes, tallers de reparacions o establiments hotelers. El pont de l'Estacio va romandre tancat de l'1 al 16 de març després que l'ajuntament de Sant Xavier intentés sense èxit negociar el cofinançament del manteniment d'aquesta infraestructura, atès que l'empresa adjudicatària exigia al consistori més de dos-cents mil euros a l'any. En l'actualitat, l'ajuntament assumeix l'obertura dues vegades al dia del pont amb personal municipal a l'espera de treure a concurs un contracte de manteniment més econòmic.
 
SBC / ABC

OPINA -TORNAR 

anclas breus

Espanya augmenta el seu ritme d'escalfament tres vegades per sobre de la mitjana global
 
Les temperatures mitges a la Península han augmentat al voltant de 0,5 ºC per dècada des de 1975
 
Segons un informe de la xarxa telemàtica Clivar-España, les temperatures mitges a la Península han augmentat al voltant de 0,5 ºC per dècada des de 1975. S'espera que aquestes augmentin sis graus més a la fi de segle. Les precipitacions, en canvi, disminuiran a la meitat. Són les dades que llança l'informe elaborat per la xarxa telemàtica Clivar-España i que ha presentat la secretària d'Estat de Canvi Climàtic, Teresa Ribera. La dècada que està a punt de concloure ha estat la més seca des de 1950, encara que els experts mostren cautela, perquè falten dades de principis de segle que així ho testifiquin. Marcos García, de Ports de l'Estat, ha posat de manifest que les projeccions indiquen que hi haurà un 50% menys de precipitacions com a mitjana, així com una tendència cap a condicions més àrides en la major part del territori.
 
 SBC / abc.es (RPE)

OPINA -TORNAR 

anclas breus

Andalusia incorpora la titulació de patró de vaixell entre les ocupacions per a immigrants pel segon trimestre
 
La iniciativa es suma a una sèrie d'ocupacions aprovades per acord dels agents socials en el sector de la marina mercant
 
12/04/2010

Andalusia incorporarà una sola nova ocupació per a treballadors immigrants durant el segon trimestre de l'any 2010, en concret la de patró d'embarcacions esportives de motor a la província de Sevilla, segons figura en el Catàleg d'Ocupacions de Difícil Cobertura, conforme les dades publicades pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (INEM). D'aquesta manera, segons aquest catàleg, en el segon trimestre Andalusia incorpora la titulació de patró de vaixell a la província Sevillana, que es suma a una sèrie d'ocupacions aprovades per acord dels agents socials en el sector de la marina mercant, que apareixen en totes les províncies costaneres més Lleida i Madrid.
 
SBC / 20minutos

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus


Rècord de l’Estrella Damm en la NY-BCN Transoceanic Sailing Record 
La tripulació formada per Alex Pella, Pepe Ribes y Stan Schreyer va trigar només 12 dies, sis hores, tres minuts i 48 segons en creuar l’Atlàntic desde Nova York fins a Barcelona.

22/04/2010

L ‘Estrella Damm’, participant en la New York Barcelona Transoceanic Sailing Record ha aconseguit l’objectiu proposat: el rècord de temps en creuar l’Atlàntic desde Nova York finsa a Barcelona. Només 12 dies, sis horas, tres minuts y 48 segons es el que varen trigar en creuar l’oceà a una velocitat mitja de 12,48 nussos. Durant el viatge varen surgir alguns contratemps com borrasques i vents de 30 a 35 nussos ab ratxes de fins a 40 nussos, pero no varen impedir que els homes de l’Estrella Damm, Alex Pella, Pepe Ribes y Stan Schreyer aconseguissin un espectacular temps. El ‘W Hotels’ rival de l’Estrella Damm va fer un temps de 12 dies, 15 hores, 23 minuts i 50 segons.

SBC / La Vanguardia

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

 
Ports de Tenerife comptarà amb 400.000 euros per lluitar contra la contaminació marina
 
13/04/2010

Tancs flotants, aspiradors de raspall de diferents grandàries, barreres de contenció especial per a zona de trencants, barreres verticals i autoinflables, són alguns dels mitjans materials d'alta tecnologia adquirits per l'Autoritat Portuària, segons assenyala en una nota. Agrega que també es disposa de quatre contenidors de 20 peus que s'ubicaran en cadascuna de les dàrsenes del port de Santa Creu de Tenerife i que contenen les barreres de contenció més apropiades a l'ús existent en cada dàrsena. La nota agrega que el maneig d'aquests nous mitjans requereix d'una formació específica, no sols per als treballadors de l'Autoritat Portuària, sinó també per als de les empreses petrolieres i de serveis ubicades a l’instal·lació tinerfenya, i que s'actualitzarà periòdicament.

SBC / Agencies

OPINA -TORNAR