Els ports andalusos crearan 3.800 nous amarraments esportius

Davant la demanda existent d'activitats nàutiques i la seva capacitat per crear riquesa i ocupació, el Pla d'Infraestructures per a la Sostenibilitat del Transport a Andalusia (Pista) preveu augmentar els amarraments fins a 25.000 unitats a l'horitzó de l'any 2015

10/11/2010

not andalucía
Els ports andalusos, tant de titularitat autonòmica com estatal, tenen a hores d'ara en marxa diverses actuacions que suposaran una millora de l'oferta d'amarratges esportius a Andalusia amb la creació de 3.800 nous amarraments. Aquestes actuacions, que s'executen mitjançant obres directes i per concessions a entitats privades, permetran incrementar pròximament fins prop dels 24.000 amarraments l'oferta esportiva del sistema nauticorecreatiu andalús, segons van exposar al Saló Nàutic de Barcelona la directora de l'àrea de ports autonòmics de l'Agència Pública de Ports d'Andalusia, María Pérez,

En l'acte promocional celebrat a l'estand de l'Agència Pública de Ports d'Andalusia en el marc d'aquesta mostra, María Pérez va detallar les novetats registrades en aquest any 2010 en la millora i ampliació de l'oferta nàutica i d’esbarjo. En aquest sentit, va destacar que el passat estiu es va posar en servei, com a concessió de l'Autoritat Portuària Badia d’Algeciras (Cadis), el nou port esportiu de La Alcaidesa, en La Línea de la Concepción (Cadis), amb 624 amarraments.

Per la seva banda, Ports d'Andalusia ha iniciat obres d'ampliació dels ports autonòmics de gestió directa de Mazagón (Huelva), amb 192 nous amarraments, i Corriola i Tanda (Almeria), amb 348 i 267 nous amarraments, respectivament. En aquests dos últims ports, un vegada acabades les obres, es trauran a concurs les concessions per a l'explotació tant de la dàrsena esportiva com del varador.

Així mateix, Pérez va avançar també que estan ja adjudicats i pendents d'inici les obres del nou port esportiu de Sant Andreu, a Màlaga capital, com a concessió de l'Autoritat Portuària malaguenya, amb 626 amarraments entre aigua i marina seca. Al mateix temps, Ports d'Andalusia està tramitant a la Ria del Piedras (Huelva) les concessions a clubs nàutics per realitzar les noves instal·lacions de Sant Miguel i Nuevo Portil, a Cartaya, i A.N.D. El Terrón a Lepe. Totes ells sumen un màxim de 1.192 amarraments, segons consta en el Pla d'Usos de la Ria del Piedras.

Al costat d'això, Ports d'Andalusia ha elaborat els plecs per treure a concurs pròximament les concessions d'obra pública per a l'ampliació dels ports de Marbella-La Bajadilla (Màlaga) i Carboneras (Almeria). En el cas de Marbella, El Govern andalús va autoritzar en la seva última reunió la licitació d'aquestes obres, que es realitzarà abans que finalitzi l'any amb un pressupost base de 77 milions d'euros. Es tracta de l'ampliació exterior, cap a mar obert, del Port de Marbella-La Bajadilla, guanyant 20 hectàrees i construint una nova dàrsena nauticorecreativa, amb més de 400 nous amarraments per a vaixells de fins a 80 metres d'eslora, varador i moll per a creuers.


El sistema nauticorecreatiu andalús compte actualment amb 19.931 llocs d'amarratge per a la flota d’esbarjo, dels quals 4.626 corresponen a Ports de l'Estat i 15.305 corresponen a ports de titularitat de la Comunitat Autònoma. Davant la demanda existent d'activitats nàutiques i la seva capacitat per crear riquesa i ocupació, el Pla d'Infraestructures per a la Sostenibilitat del Transport a Andalusia (Pista) preveu augmentar els amarraments fins a 25.000 unitats a l'horitzó de l'any 2015.

SBC /Agencies

OPINA - TORNAR