L’ACPET present al Saló Nàutic de París

Gràcies al format i a la nova disposició de l’estand es va poder oferir una imatge molt més potent de la nàutica a Catalunya

19/12/2013

Saló París 1
Després de dos anys sense assistir, l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET) ha tornat a estar present com expositor al Saló Nàutic de Paris amb estand propi, sota el pavelló de Catalunya, compartint l’estant amb mostradors del Club Nàutic Cambrils, Sant Carles Marina, Port Ginesta i Marina Port Vell.

Aquest any l’ACPET ha ocupat un estand de 45 m2, 27 m2 més que l’últim any en que varen participar. En aquesta edició s’ha compartit l’estand amb tres mostradors, sota el Pavelló de Catalunya i organitzat per l’Associació. Gràcies a aquesta nova disposició de l’estand es va poder oferir una imatge molt més potent de la nàutica a Catalunya. Al mostrador de l’ACPET mostraven tota la oferta dels ports esportius associats, amb informació personalitzada d’aquells ports que van enviar els seus fulletons i informació de Turisme de Catalunya.

L’estand estava ubicat a la Zona Turística al costat de Andalusia, Canàries, Galicia i Euskadi a l’àrea de les representacions turístiques de diversos països. El mostrador de l’ACPET va ser atès per Joaquim Colominas del CN Garraf i Laura Piera de Port Fòrum als que des de l’Associació s’agraeix la seva professionalitat i col·laboració. A la fira es va comptar durant uns dies amb la presencia del President de l’ACPET, Tomàs Gallart, així com alguns associats, Rai Roca, Narcís Carrera i Xavi López (CN L’Escala), Joaquim Oliva (CN Cambrils), Maribel Sánchez-Cortés (Port Ginesta), Gabriel de Sandoval (Marina Port Vell), i Tony Colom (CN Garraf).

Al mostrador de l’ACPET van estar representats tots els ports associats a través del desplegable, i es van repartir fullets informatius i publicitaris de tots els ports que els van enviar, a banda dels que tenien mostrador propi. En aquesta edició del Saló s’han repartit uns 900 exemplars (un 30% més que l’última vegada) dels desplegables amb informació de totes les dades i serveis de tots els ports associats. És important destacar que també es va repartir informació de la campanya Sailig Costa Brava 2014,consistent en una setmana d’amarratge a diversos ports de la Costa Brava durant el mes de juliol de 2014. Es va sortejar un d’aquest Forfaits del Sailing Costa Brava amb una participació de 120 persones.

Saló París 2
A l’estand es van rebre unes 300 consultes de paraula, de les quals unes 200 van ser per demanar el desplegable i les altres 100 per temes molt diversos. Les preguntes més freqüents van ser: preus cars, reserves i disponibilitats en general, Ports de Girona, Ports de Barcelona, la resta de ports son menys coneguts, trànsits i hivernades, disponibilitat dels ports per acollir regates, proximitat dels ports als aeroports, informació turística per zones i informació sobre fondejos.

Convé destacar que aquest any ha canviat la tendència de demanar informació per estades curtes a la Costa Brava a l’estiu, que encara que han continuat, s’ha notat un increment important de demandes d’informació per estades llargues i anuals, a tota la costa catalana. Les informacions dels ports que eren més demandades, eren aquelles que tenien tarifes, doncs encara que se’ls informava que podien consultar les tarifes a les webs de quasi tots els ports, el visitant prefereix endur-se la informació més complerta possible.

Gràcies a la Agencia Catalana de Turisme que va proporcionar material d’informació turística de la Costa Catalana, i al Patronat de Turisme de la Costa Brava, es va poder complementar la informació portuària amb informació turística, que era molt ben acollida per els visitants, doncs a banda de voler informació d’estades, volen saber els atractius de la zona que escullen.

D’altra banda l’usuari francès encara te la sensació que els ports catalans tenen problemes de disponibilitat, qüestió que des de l’ACPET es va aclarir que ja no és així. Encara que més minoritàries es van rebre consultes sobre temes varis, especialment Xàrter, escoles de Vela, Escars, Pesca i organització de regata. Respecte al perfil del visitant a l’estand de l’Associació, cal a dir que aquest any ha continuat la tendència de anys anteriors, i la majoria de visitants tenien més de 50 anys.

En resum, des de l’ACPET consideren que aquest any ha estat molt interessant la presència al Saló Nàutic de Paris, amb un increment d’afluència de públic, va haver contactes interessants i van poder saber de primera mà les tendències i opinions que genera el mercat francès. Destacar la bona imatge que es va donar amb el nou format de l’estand amb més superfície i mostradors.

SBC-ACPET

TORNAR