El Govern atorga les obres de millora del port de Cala Canyelles per 1,97 milions
 
La Generalitat adjudica la concessió de la instal·lació al Club Nàutic per un termini de 20 anys, que inclou el projecte de remodelació
 
11/02/2011

C.Canyelles
La Generalitat ha adjudicat la concessió del Port Esportiu de Cala Canyelles de Lloret de Mar, que inclou les obres de millora i el manteniment de la infraestructura, al Club Nàutic Cala Canyelles. La concessió, que s’havia de renovar, és per un termini de 20 anys, període que no podrà prorrogar-se.
 
La concessió inclou la remodelació de la instal·lació. Així el pressupost previst per a aquestes obres de millora és de 1,97 milions d’euros, tot i que no es preveu una modificació substancial de l’actual infraestructura, sinó petites millores. Es tracta d’obres d’adequació de la infraestructura existent, així com treballs per millorar la funcionalitat dels serveis que ofereix el port; pavimentació, millora de les xarxes de clavegueram, serveis d’aigua potable i el subministrament elèctric. A més, també es preveu l’adequació i la reforma de l’edifici social i diverses mesures arquitectòniques i constructives per a l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda, afavorint el seu accés.
 
Cal recordar que el Departament de Política Territorial va obrir el període de licitació de la gestió del port el passat mes de maig, ja que la concessió de la infraestructura s’havia de renovar. De fet el gener de 2009, el DPTOP ja va aprovar, en el marc dels criteris del nou Ple de Ports de Catalunya, l’avantprojecte i l’estudi de viabilitat econòmica per a l’adequació del port esportiu i la seva explotació.
 
Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, el projecte constructiu, que encara s’ha de redactar, detallarà les actuacions a executar, la programació i el termini que tindran els treballs. De tota manera, recorden que se seguirà com a criteri “que l’execució de les obres no alteri el funcionament del port”. De manera que es preveu que s’interrompin els treballs durant els mesos de juliol, agost i també en el període de Setmana Santa. Un fet habitual en aquest tipus d’infraestructures que ja es va fer al port de Blanes.


SBC / Diari de Girona

OPINA - TORNAR