El sector del turisme nàutic aconsegueix mantenir-se amb la congelació dels seus preus fent front a la pujada dels costos
 
La facturació ha baixat, pel fet que el sector porta diverses temporades amb els preus congelats, mentre que els costos s'han incrementat considerablement durant el 2009
 
23/01/2010

Les empreses nàutiques en general han capejat bastant bé la crisi el 2009 i han aconseguit mantenir el nivell d'ocupació, encara que el d'ingressos ha descendit lleugerament, segons van assenyalar fonts del sector durant la fira internacional de Turisme Fitur. La facturació ha baixat, pel fet que el sector porta diverses temporades amb els preus congelats, mentre que els costos s'han incrementat considerablement durant aquest període. Les empreses orientades al públic mitjà, que han sabut posicionar-se amb la clientela fidelitzada, han mantingut els seus resultats, però no ha passat el mateix en el segment de la gamma alta, on s'han produït alguns tancaments per la caiguda de la demanda. Tampoc l'evolució ha estat igual en totes les zones turístiques, ja que les empreses situades al litoral mediterrani, que s'alimenten del mercat espanyol i del de residents estrangers fincats a Espanya, han tingut un comportament millor que, per exemple, les de Balears. No obstant això, els empresaris opinen que el sector podria aconseguir millors resultats si se simplifiqués la seva complicada legislació, que posa una infinitat de traves burocràtiques, i homologués les normes a nivell europeu, la qual cosa evitaria el gran percentatge de l'activitat submergida que pateix el sector.
 
SBC comunicación / Agencies

OPINA -TORNAR 

anclas breus

L’autoritat portuària inicia el concurs per explotar la zona nàutic esportiva de Naos a Lanzarote
 
L'empresa que s’adjudiqui el concurs explotarà la concessió “al seu compte i risc”, posant a disposició dels usuaris els serveis necessaris en matèria nàutica i recreativa

27/01/2010
 
L'objecte del concurs és la construcció i explotació, en règim de concessió de domini públic, d'una zona terrestre i làmina d'aigua destinada a usos nàutics i recreatius a la dàrsena de Naos. La concessió tindrà una durada de 30 anys. Els licitadors podran presentar propostes per dur a terme a la dàrsena de Naos. El finançament de les obres, que durarien uns 36 mesos, anirà a càrrec, exclusivament, del concessionari. El termini màxim per a la presentació d'ofertes és de fins a tres mesos des de la publicació del concurs en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE); a finals d’aquest abril. L'Autoritat Portuària ha fixat l'11 de maig a les 12.00 hores per a l'obertura de les ofertes que s'hagin presentat. A partir d'aquí s'iniciaria el procés de valoració de les propostes i, posteriorment, la selecció i adjudicació. L'empresa que se’n porti el concurs explotarà la concessió “al seu compte i risc”, posant a disposició dels usuaris els serveis necessaris en matèria nàutica i recreativa. La zona de Naos està considerada com la ‘porta d'entrada' a la capital de l'Illa i una àrea clau per integrar la zona portuària i la ciutat.

SBC comunicación / Diario de Lanzarote

OPINA - VOLVER

anclas breus

Medi Ambient prorroga tres anys la veda en la reserva Del Vendrell
 
Es tracta d'un dels majors atractius turístics del municipi, que va començar a l'estiu de 2008 i que compta amb un miler d'usuaris per temporada
 
28/01/2010

El Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí ha decidit prorrogar tres anys la veda en la reserva marina de la Masia Blanca Del Vendrell, segons han informat fonts municipals. L'alcalde de la localitat, Benet Jané, ha explicat que aquesta pròrroga és el fruit dels contactes continus que s'han mantingut amb el ministeri davant la possibilitat de perdre aquesta protecció a causa del projecte de remodelació del port de Coma-ruga, la zona marítima Del Vendrell. Per la seva banda, la regidor de Turisme Del Vendrell, Àngels Turdiu, ha destacat que aquesta continuïtat de la protecció de la reserva marina permetrà continuar exercint l'activitat del busseig en superfície. Es tracta d'un dels majors atractius turístics del municipi, que va començar a l'estiu de 2008 i que compta amb un miler d'usuaris per temporada.

SBC comunicación / Agencies

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

Nou vicepresident per a l'AEEN
 
Pretenen actuar sobre la Secretaria de Turisme per demanar que el turisme nàutic a Espanya sigui considerat com un sector estratègic de cara als pròxims anys
 
30/01/2010

Representants de 27 destins turístics especialitzats en esports i activitats al mar s'han reunit a Madrid per celebrar l'Assemblea General de l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques (AEEN). La reunió va servir perquè dos representants de l'Estació Nàutica del Mar Menor, ENMM, Luis Cabello i José María Cano, entrin a formar part de la directiva. Cabello ho farà com a vicepresident mentre Cano serà assessor de la presidència, que aquest any estarà ocupada per Joan Campolier Montsant, president de l'Estació Nàutica Santa Susanna. Luis Cabello es traça com a meta “la venda dels productes nàutics a través del portal de l'AEEN, i del nou portal que l'ENMM està posant en funcionament com a acostament de tota l'oferta del Mar Menor als clients finals”. Per la seva banda, José María Cano, assegura que la seva primera recomanació anirà dirigida “a actuar sobre la Secretaria de Turisme per demanar que el turisme nàutic a Espanya sigui considerat com un sector estratègic de cara als pròxims anys, a fi d'aconseguir un posicionament privilegiat dins els turismes de natura a Espanya”.
 
SBC comunicación / ePN

OPINA -TORNAR  

anclas breus

 
El PP defensa una reducció del 50% en les taxes de ports i aeroports
 
El diputat per Cantabria del PP ha defensat la proposta d'aplicar un tipus d'IVA "súper reduït", sempre d'acord amb la normativa comunitària

23/01/2010
 
El parlamentari del PP càntabre José Joaquín Martínez Sieso ha opinat que aquesta iniciativa afectaria de manera positiva al turisme de la comunitat autònoma i ha afirmat que no es pot demorar per més temps l'adopció de les mesures necessàries per pal·liar la situació d'un àmbit productiu generador d'ocupació. També proposen afavorir un entorn de contenció de costos que afectin directament el sector turístic, incloent els energètics, els de comunicacions i els de transports. Martínez Ses ha destacat, a més a més, la necessitat que es fomenti "la coordinació de la promoció exterior dels productes turístics espanyols, amb l'objectiu que augmenti la confiança del consumidor estranger. El diputat per Cantabria del PP ha defensat la proposta d'aplicar un tipus d'IVA "súper reduït", sempre d'acord amb la normativa comunitària, "que serveixi per aproximar el tractament fiscal del sector turístic al dels principals competidors europeus".

SBC comunicación / Agencies

OPINA -TORNAR 

anclas breus
 

El Govern segella el crèdit per al port de Gijón, mentre que el de La Coruña encara es negocia
 
El crèdit de 215 milions d'euros, servirà perquè l'Autoritat Portuària de Gijón pugui afrontar les obres d'ampliació del port
 
23/01/2010

El Consell de Ministres va autoritzar al Ministeri de Foment abonar un crèdit de 215 milions d'euros perquè l'Autoritat Portuària de Gijón pugui afrontar les obres d'ampliació del port. Després de l'acord es va informar que era un compromís adquirit el passat mes de juliol. Mentrestant, el port exterior de La Coruña continua a l'espera del resultat d'unes negociacions per a un crèdit similar i que s'esperava que es tanquessin “en breu”, segons es va informar recentment. La importància de l'aprovació d'ahir no està tant en el recolzament a la infraestructura asturiana sinó en el muntant de l'operació, 215 milions, que des de Foment pretenen equiparar amb la quantitat per assumir el finançament de les obres en punta Langosteira, ja que si s'igualen quedaria exclosa la construcció del contradic.
 
SBC comunicación / La Voz de Galicia

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

El port esportiu de La Osa, al 40% en només un any
 
La crisi es nota, així com el lloguer de places compleix les expectatives, confiaven en haver millorat la “cessió d'ús” d'amarradors
 
24/01/2010

Els responsables de Marina Yates del Principado, port esportiu que fa ara aproximadament un any va engegar una concessió dels molls de La Osa, en El Musel (Gijón), es mostraren “raonablement satisfets” amb prop d'un 40% d'ocupació que han aconseguit en els nous pantalans en els dotze primers mesos de funcionament. Però la crisi es nota i, d'una banda, expliquen que, així com el lloguer de places compleix les expectatives, confiaven en haver millorat la “cessió d'ús” d'amarradors, és a dir, la venda d'espais durant un període determinat fins a un màxim dels 20 anys que dura la concessió atorgada per l'Autoritat Portuària, ja que d'aquesta manera hagués pogut recuperar part de la inversió realitzada.
 
SBC comunicación / Elcomerciodigital

OPINA -TORNAR  
 

anclas breus

 
Ascendeix la demanda d'amarradors a Andalusia
 
Els majors demandants d'un punt d'amarrament a les instal·lacions de l'APPA són els propietaris amb embarcacions de 8 metres d'eslora i 3 de màniga
 
La crisi sembla que no s'està deixant notar en el sector nàutic andalús, ja que, segons les últimes dades publicades per la Junta d'Andalusia, manté una destacada demanda de punts d'amarrament en el conjunt de ports del litoral i, especialment, en aigües del poblat de Sancti Petri. I és que en els últims dotze mesos la llista d'espera a les instal·lacions de l'Agència Pública de Ports d'Andalusia (APPA) a la localitat s'ha incrementat en més d'un centenar d'embarcacions. Concretament, dita relació ha passat de 570 a 683 demandants de punts d'amarrament. Els majors demandants d'un punt d'amarrament a les instal·lacions de l'APPA són els propietaris amb embarcacions de 8 metres d'eslora i 3 de màniga, el nombre dels quals a hores d'ara ascendeix a 247, una xifra sensiblement superior a la que es registrava dotze mesos endarrere, 202.
 
SBC comunicación / Diario de Cadiz

OPINA -TORNAR  

anclas breus
 

Catalana Occidente assegurarà la flota d'embarcacions de la Generalitat de Catalunya
 
Aquesta nova assegurança tindrà una vigència inicial d'un any amb possibilitat de prorrogar-ho dotze mesos més, es tracta d'una pòlissa oberta a la què podran acollir-se més embarcacions si el Govern amplia la flota
 
01/02/2010

Catalana Occidente assegurarà la flota d'embarcacions de la Generalitat de Catalunya, formada per 36 unitats dedicades a efectius del cos de Mossos d'Esquadra, així com a serveis de salvament, vigilància, remolc i altres activitats internes portuàries. Aquesta nova assegurança tindrà una vigència inicial d'un any amb possibilitat de prorrogar-ho dotze mesos més, va afegir l'empresa, que va explicar que es tracta d'una assegurança oberta a què podran acollir-se més embarcacions si el Govern amplia la flota. El grup amb seu en Sant Cugat del Vallès (Barcelona) va exposar que s'ha adjudicat aquesta assegurança per les millores complementàries presentades en les condicions de cobertura, com l'ampliació dels límits de responsabilitat civil i la possibilitat de renovació assegurant la millora en les condicions econòmiques. Catalana Occident és un dels líders del sector assegurador espanyol i compta amb 1.057 oficines en tot el territori nacional, 20.000 agents i quatre milions de clients.
 
SBC comunicación / cincodias.com

OPINA -TORNAR  

anclas breus
 

La drassana valenciana Vulkan, en venda
 
L'empresa va sorgir amb el ‘boom' del negoci nàutic a Espanya i molt especialment a la Comunitat Valenciana, amb la celebració durant el 2007 de la 32 America's Cup de vela o la Volvo Ocean Race

28/01/2010
 
La drassana i varador de iots de luxe Vulkan Shipyard, pertanyent al grup empresarial Yaiza Trust, situat al Port de Sagunt a només 10 milles de València, s'ha convertit en un dels més clars exemples del terratrèmol causat en el sector de la nàutica per la crisi internacional, ja que ha iniciat els tràmits per canviar de propietari. Nascuda el 2007 coincidint amb el ‘boom' del negoci nàutic a Espanya i molt especialment a la Comunitat Valenciana, amb la celebració aquest any de la 32 America's Cup de vela o el 2008 amb la Volvo Ocean Race, la jove drassana i varador valencià especialitzat en grans eslores vivia un arrencada espectacular emparat per l'exagerada demanda de megaiots -més de 24 metres d'eslora- entre 2005 i 2008, amb 1.500 comandes enfront d'una flota de 3.500 unitats. No obstant això l'arribada de la crisi econòmica internacional suposava un autèntic cataclisme en el sector nàutic, afectant molt especialment a les noves drassanes i empreses del sector i sense el ‘matalàs' -econòmic i de clients- necessari per fer front a la situació.

SBC comunicación / ePN

OPINA -TORNAR  
 

anclas breus

El port esportiu de Rincón es queda sense inversió pública
 
El Govern andalús assegura que no tindria inconvenient en estudiar la proposta si està impulsada per una empresa privada
 
28/01/2010

La Junta d'Andalusia no contempla l'execució d'un port esportiu i pesquer al municipi de Rincón de la Victoria. Així ho ha transmès l'Agència Pública de Ports d'Andalusia (APPA) a l'Ajuntament de Rincón de la Victoria, en resposta a la sol·licitud realitzada pel Consistori el passat mes de setembre. La iniciativa preveu ubicar 300 punts d'atracada per a embarcacions d’esbarjo. L'alcaldessa ha explicat que el problema no és econòmic, “La Junta té actualment aprovada l'ampliació del port esportiu de El Candado i el nou port de Nerja-Torrox, per la qual cosa no ho considera prioritari”, també va afirmar que El Govern andalús assegura que no tindria inconvenient en estudiar la proposta si està impulsada per una empresa privada.

SBC comunicación / Diariosur.es

OPINA -TORNAR