Cauen un 62% durant el 2009 les noves comandes de la primera constructora de vaixells del món

Malgrat les xifres negatives la sud-coreana Hyundai ‘Heavy' Industriïs CO Ltd va indicar que augmentarà les noves comandes en dos terços durant l'any pròxim

31/12/2009 

L'empresa sud-coreana Hyundai Heavy Industriïs CO Ltd --la major constructora de vaixells del món-- va indicar que les noves comandes rebudes en el 2009 van caure 62% des del 2008, enmig d'una escassetat d'ordres en la seva indústria central de construcció d'embarcacions des de la crisi financera de l'any passat. Encara que també va indicar que augmentarà les noves comandes en dos terços durant l'any pròxim. "La recuperació econòmica mundial està preparada per continuar en el 2010, però la desacceleració de la indústria de drassanes es prolongarà per un temps considerable a causa de la sobrecapacitat i la debilitat del finançament per a la construcció d'embarcacions", va dir el vicepresident del directori i president executiu de Hyundai, Min Keh-sik.

SBC comunicación / elFinancieroenlinea

OPINA -TORNAR 

anclas breus


La UE reforça el control de la pesca
 
S'ha posat en marxa un conjunt de normes més estrictes per reforçar el sistema de control de la Política Pesquera Comuna

09/01/2010
 
Les noves normes que van entrar en vigor l'1 de gener d'aquest any dotaran la UE i els seus Estats membres de nous instruments més eficaços per protegir els recursos dels nostres mars i oceans enfront d'operadors sense escrúpols i per defensar el sustent de pescadors honestos que, d'una altra manera, estarien exposats a una competència deslleial. El nou marc el formen tres Reglaments separats, si bé encara connectats: un reglament per combatre la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada (Reglament INDNR), un reglament sobre les autoritzacions de les activitats pesqueres de la flota de la UE que opera fora de les aigües comunitàries, i un reglament que institueix un sistema de control per garantir el compliment de les normes de la Política Pesquera Comuna (Reglament de Control).

SBC comunicación / euroalert.net

OPINA -TORNAR 

anclas breus


Editen un facsímil de l'única carta nàutica hispànica medieval que hi ha a Espanya
 
La peça havia pertangut als Montenegro, a Mallorca, que l'havien heretat del Cardenal DesDespuig
 
10/01/2010

Una edició facsímil reprodueix l'única carta nàutica hispànica que es conserva a Espanya, la Carta de Gabriel de Vallseca de 1439, propietat de la Biblioteca de Catalunya, encara que dipositada al Museu Marítim de Barcelona. El llibre, publicat en edició trilingüe -castellà, català i anglès- per Lumenartis, conté un estudi en profunditat de la història i les vicissituds que ha viscut aquest pergamí medieval des del segle XV a càrrec del prestigiós estudiós valencià Ramon J. Pujades. La història del pergamí és rica en anècdotes com la protagonitzada per George Sand i el pianista polonès Frederic Chopin, els qui en l'hivern de 1839-40 a penes van poder veure la carta nàutica ja que un dels servents del comte de Montenegro, el seu propietari, va col·locar un tinter sobre un dels extrems perquè la carta es mantingués plana, però la força de la pell seca va fer que tornès a enrotllar-se i bolqués la tinta sobre el document. La peça havia pertanyut als Montenegro, a Mallorca, que l'havien heretat del Cardenal DesDespuig (1745-1813), amant de les antiguitats, però la trajectòria anterior a aquesta propietat és desconeguda. (Veure reproducció)

SBC comunicación / ePN

OPINA -TORNAR 

anclas breus
 

Un tetraplègic creua sol l'Atlàntic en catamarà
 
El viatge va durar 28 dies i va creuar 2.700 milles. Era la primera vegada que el britànic realitzava la travessia després de patir un accident de submarinisme el 1984, que el va deixar en aquestes condicions

08/01/2010 

L'anglès Geoff Holt, de 42 anys, s’ha convertit en el primer tetraplègic a creuar l'Atlàntic en catamarà en arribar a la seva meta al Carib, 28 dies després d'emprendre el seu viatge a les Illes Canàries, segons van informar els mitjans britànics. Després del seu creuer de 2.700 milles, iniciat el 10 de desembre a Lanzarote, Holt es va reunir amb la seva dona, Elaine, i el seu fill de 7 anys, Tim, en les britàniques Illes Verges. Durant el viatge a bord del “Somni impossible”, el mariner, que té una mobilitat limitada en les seves mans i braços, va estar recolzat per una curadora i va ser filmat per un càmera, però es va ocupar personalment de la navegació.

SBC comunicación / agencies

OPINA -TORNAR 

anclas breus

El Club Nàutic d’Eivissa presenta un projecte global de reforma de les seves instal·lacions

La reforma inclou la modificació dels pantalans, àrea de varador, escola de vela i altres serveis

29/12/2009
 
El Club Nàutic d'Eivissa ha presentat a l'Autoritat Portuària de Balears un projecte de reforma global de les seves instal·lacions que inclou la modificació dels seus pantalans, àrea de varador, escola de vela i altres serveis. També es crearà una marina seca per a petites embarcacions i s'arreglarà l'Edifici Social, encara que no s'alterarà la seva actual configuració. El pressupost total és de 6,5 milions d'euros, encara que la seva execució queda pendent de dues qüestions prèvies: l'atorgament de la pròrroga concessional solicitada pel Club Nàutic i la pròpia acceptació del projecte per part de les institucions.

SBC comunicación / Diari d’Eivissa

OPINA -TORNAR 

anclas breus

 
La Generalitat adjudica les obres per millorar l’embarcador fluvial d’Amposta
 
Les obres suposaran una inversió de 140.000 euros

21/12/2009
 
Ports de la Generalitat ha adjudicat el projecte per millorar la funcionalitat de la zona de servei de l’embarcador d’Amposta, situat al marge dret del riu Ebre. L’actuació permetrà renovar el paviment i tots els serveis d’aquesta instal·lació, amb l’objectiu d’optimitzar la infraestructura com a centre d’accés dels usuaris que naveguen per aquest riu i impulsar la navegabilitat per l’Ebre. Les obres suposaran una inversió de 140.000 euros i tindran un termini d’execució de dos mesos. L’embarcador d’Amposta dóna suport a les activitats esportives que s’organitzen en el curs baix del riu. Recentment, el Govern ha creat la Comissió sobre “Aprofitament turístic i ordenació del tram català del riu Ebre”, que té per objectiu potenciar el turisme i regular la navegabilitat al tram català del riu.

SBC comunicación / Agencias

OPINA -TORNAR  

anclas breus
 

La Guàrdia Civil del mar compleix deu anys de servei a Girona
 
El cos de seguretat  manté la seva base al port de l'Escala on disposa de la llanxa ràpida Roger Lleixà 
 
Deu anys fa que el cos de la Guardia Civil del mar vigila les aigües de la Costa Brava. L'equip operatiu te la base al port de l'Escala on disposen de la llanxa ràpida Roger Lleixà. La patrullera vigila la costa gironina, de punta a punta, des del riu Tordera, a Blanes, fins a Portbou, cent milles de distància, les vint-i-quatre hores del dia. Aquesta unitat de la Guàrdia Civil es va establir a l'Escala ara fa deu anys i en aquesta dècada s'ha consolidat com un servei de protecció marítima de referència.
 
SBC comunicación / Agencias

OPINA -TORNAR