Aprovat el pla especial del port de Premià de Mar
 
La mesura obre la porta a la revitalització del recinte. Ara s'espera que Ports augmenti la concessió en trenta anys com a mínim
 
23/07/2010

Logo Premia
El pla especial del port de Premià de Mar va superar el darrer tràmit administratiu. La comissió d'Urbanisme de Barcelona va donar llum verd definitivament al projecte, que ha estat modificat en diverses ocasions, fins al punt que en determinats moments n'ha quedat amenaçada la viabilitat, tot i que les obres de construcció van començar a la dècada dels noranta.
 
L'òrgan de la Generalitat va introduir algunes modificacions en el projecte abans de donar-hi el vistiplau. Així doncs, a petició de la direcció general de Comerç, el pla inclou que cap dels negocis que finalment s'instal·lin al recinte podrà superar els 600 m² de superfície. D'aquesta manera, el govern català s'assegura que no s'emplaçarà cap hipermercat en aquest punt. Un altre dels canvis introduïts és l'obligació contractual per als concessionaris privats de fer-se càrrec del traspàs de sorra des de l'extrem nord fins a l'extrem sud de l'equipament. El pla especial inclou en la part normativa l'obligació del concessionari del port de finançar el transvasament de 100.000 m³ per pal·liar aquest dèficit.
 

premia2
L'aprovació definitiva va ser rebuda amb satisfacció tant pels inversors privats com per l'equip de govern municipal, que esperen que, ara sí, el recinte rebi l'impuls definitiu. De fet, el consistori preveu convertir aquesta zona en un espai social i comercial important. Però perquè això passi cal superar abans un altre escull: que la Direcció General de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat aprovi l'ampliació de la concessió, per tal que els particulars inverteixin en el projecte. Ara, tant els amarradors com els locals comercials només es poden vendre fins al 2021, data en què acabarà la concessió administrativa. Amb una perspectiva de negoci tan curta, ningú hi vol posar diners, però el director general de la Direcció General de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat , Oriol Balaguer, ja hauria donat el seu compromís verbal per allargar aquest termini, com a mínim, trenta anys més. Així ho va admetre el director general de Marina Port Premià, Luis Miguel Jarillo.
 
SBC /Avui

OPINA - TORNAR