Eolo dóna una treva de 24 hores al ‘FMC' de Gerard Marín (CN Llançà)
 
Gerard Marín, que continua acumulant experiència per a la seva prometedora carrera com a navegant oceànic, ja comptava amb dues participacions en la Mini Transdrec, ambdues finalitzades amb èxit

07/03/2011
 
FMC
Les condicions de navegació per a Gerard Marín (CN Llançà) i Ludovic Aglaor són actualment molt tranquil·les (a data 7/03/2011), després de la baixada de vent. Una situació, que sembla estar donant-los una treva de 24 hores per recarregar les piles abans de tornar a incrementar el seu ritme. “Des que varem reprendre la regata a Wellington hem navegat molt ràpid, portem tres dies avançant molt, però avui el vent ha amainat. Dins d’unes 20 o 24 hores rolarà al nord-oest i pujarà novament”, explicava Marín.
 
L'últim part de posicions revelava que el FMC avançava rumb 079è a 13,2 nusos de velocitat havent acumulat 342 milles en la seva última singladura, cap a la Puerta Pacífic Oest. Han estat 24 hores en què ha disminuït 20 milles el desavantatge respecte al Gaes, passant de les anteriors 1.870 a les 1.850 actuals. Mantenir la desena posició que actualment ocupen sembla que depèn d'ells mateixos, alhora que el We Are Water s'ha detingut al port de Wellington, on es troba el Central Lechera Asturiana, distant ambdós 1.466 milles, que continuaran augmentant mentre durin les seves aturades tècniques. “No estàvem arriscant res, i seguirem d'aquesta manera sense cercar el límit del vaixell. No té sentit, especialment si pensem que els dos vaixells del darrere estan lluny i aturats a Wellington, mentre que els vaixells que ens precedeixen són pràcticament inabastables si no pateixen contratemps”, explicava Marín, que continua acumulant experiència per a la seva prometedora carrera com a navegant oceànic, que ja comptava amb dues participacions en la Mini Transdrec, ambdues finalitzades amb èxit.
 
Marín i Aglaor ja estan plantejant-se el pas per el Cap de Hornos, per al que els queda un bon tram però que convé preparar amb antelació, estudiant les condicions que pot tocar-los afrontar en les seves complicades aigües, tal com explicaven “El routage (programa de navegació basada en els pronòstics meteorològics) ens indica que podríem arribar a Hornos el 16. Potser serà una mica optimista, però si no serà un parell de dies més tard, la qual cosa no està gens malament”, afegia el jove regatista del CN Llançà (Girona).
 
A bord del FMC aprofiten les temperades temperatures, sabedors que un vegada passades les tres portes australs (Pacífic Oest, Mig i Est) hauran de descendir de latitud i endinsar-se en un clima més fred i inhòspit.
 
Classificació BWR (7/03/2011)
 
1º el Virbac-Paprec 3, a 5.512 milles de la llegada. 2º el Mapfre, a 219 milles del líder. 3º Renault, a 1.435 milles del líder. 4º el Neutrogena, a 1.640 milles del líder. 5º Groupe Bel, a 1.752 milles del líder. 6º Mirabaud, a 1.878 milles del líder. 7º Estrella Damm a 1.934 milles del líder. 8º el Hugo Boss, a 2.471 milles del líder. 9º Gaes, a 2.721 milles del líder. 10º el FMC, Gerard Marín(CN Llançà)– Ludovic Aglaor, a 4.571 milles del líder. 11º Central Lechera Asturiana, a 6.038 milles del líder. 12º el We Are Water, a 6.038 milles del líder.

SBC /ePN

OPINA - TORNAR