Els empresaris diuen que l'augment del cànon fa inviables tots els ports esportius d'Andalusia
 
 “És el principal problema -la pujada del cànon- a què s'enfronten els ports esportius, essencials per al desplegament turístic i econòmic de la regió”.
 
25/03/2011

Andalucía
L'augment del cànon per part de la Junta d'Andalusia fa inviables a tots els ports esportius andalusos. Aquesta va ser la principal conclusió amb què es va tancar el VI Fòrum Ausbanc que ha reunit a prop de 100 empresaris i professionals de la regió en un hotel de San Pedro Alcántara.
 
Els assistents van debatre sobre els problemes del sector dels ports esportius, enclavaments d'especial rellevància per al futur del turisme i l'economia de la zona. Malgrat els problemes que es van posar en relleu durant la trobada, com un cànon abusiu o la necessitat d'amarraments per a petits creuers de luxe, els empresaris del sector van assegurar que afronten el futur “amb confiança”.
 
El president del Grup Marines del Mediterrani, José Carlos Martínez, va desglossar les xifres d'una activitat que, malgrat la crisi “ha aconseguit mantenir tots els llocs d'ocupació i generar una riquesa molt important per a la zona”. “A Espanya existeixen 123.000 amarraments. D'ells, més de 15.000 es troben a Andalusia, on per cada lloc de treball directe es generen 13 indirectes”, va assenyalar.   
 
Els ponents van compartir amb Martín la idea que la pujada del cànon és “abusiva”  per part de la Junta d'Andalusia. “És el principal problema a què s'enfronten els ports esportius, essencials per al desplegament turístic i econòmic de la regió”, van coincidir.  Segons els empresaris, els ports esportius són majoritàriament concessions administratives, és a dir, la iniciativa privada construeix i gestiona aquestes infraestructures a canvi d'un cànon anual i un termini en la concessió, entre d'altres condicions.
 
Des de l'entrada en vigor de la Llei de Costes, l'Executiu regional ha incrementat “considerablement” el cànon anual i va intentar escurçar “significativament” els terminis de les
concessions, “el que va crear durant un temps certa inseguretat jurídica”, va dir Martín.
 
“Les concessions han aconseguit que tots els terminis es compleixin tal com estaven signats, però continuen lluitant per baixar uns preus que s'han incrementat de mitja un 2.000%. En alguns casos la pujada ha superat el 5.000%, com és el cas del Port Esportiu de la localitat” va assegurar la vicepresidenta del Consell Administratiu de l'enclavament esportiu de Marbella, Alicia Jiménez.
 
El vicepresident conseller delegat de Port Banús, José Figueroa, va comentar que “l'augment del cànon fa inviables a tots els ports esportius andalusos, fins i tot sense crisi”.
 
SBC /Marinas de Andalucía

OPINA - TORNAR