ult.hora


Als ports d'interès general els actuals concessionaris no necessitaran anar a concurs per prorrogar les seves concessions

 
Aquells clubs nàutics i ports esportius espanyols on l'esport de la vela sigui determinant no necessitaran anar a concurs per prorrogar les seves concessions
 

05/05/2010

Aquells clubs nàutics i ports esportius espanyols on l'esport de la vela sigui determinant no necessitaran anar a concurs per prorrogar les seves concessions. Així ho ha afirmat a Palma el portaveu de Foment del grup socialista al Congrés, Rafael Simancas, on ha explicat la incidència que tindrà la reforma de la Llei de Ports d'interès general, que es troba en la seva última fase de tramitació i es preveu que s'aprovi aquest mes al Congrés.
 
En l'àmbit de la nàutica esportiva, Simancas ha dit que la llei “proporciona un marc normatiu privilegiat” amb exempcions i bonificacions en taxes i amarratge, com en la tarifa d'ocupació per a clubs nàutics sense fins de lucre, afegint que els ports esportius en què la vela sigui determinant no necessitaran anar a concurs per prorrogar les seves concessions.
 
Amb l'anunci realitzat per Simancas es compleix una de les principals reivindicacions del col·lectiu d'empreses que gestionen els ports esportius espanyols, que no era una altra que la Llei valorés adequadament el treball realitzat pels concessionaris -ja sigui en l'àmbit de la promoció esportiva, en el del turisme nàutic o en ambdós- un vegada que expiren els seus contractes d'explotació, com a mitjà per evitar que empreses alienes al sector nàutic especulin amb els ports esportius.
 
Una reclamació realitzada per la Confederació Espanyola d'Associacions de Clubs Nàutics (CEACNA) i la Federació Espanyola d'Associacions de Ports Esportius i Turístics (FEAPDT) el passat mes d'abril a través d'un comunicat en el que expressaven el seu malestar perquè els tècnics del Ministeri de Foment no havia recollit les principals demandes del sector nàutic esportiu i turístic.
 
En l'aspecte portuari, Simancas ha assegurat també que la reforma de la Llei de Ports permetrà mantenir en Balears les bonificacions per insularitat, excepte una per a la que s'està cercant solució jurídica, i garantirà els llocs de treball dels estibadors. Simancas ha dit entendre “el temor legítim” del sector, però ha augurat que la liberalització de la càrrega i descàrrega d'embarcacions “portarà més tràfics marítims i suposarà més treball”. “Suposa una evolució en el model de l'estiba cap a l'eficiència amb ocupació segur”, ha assenyalat.
 
Encara que augmenti la competència, les navilieres o les empreses que es facin càrrec del servei “necessitaran els treballadors experimentats que a hores d'ara estan en les molles”, ha dit Simancas.

OPINA -TORNAR 


SBC / Agencias/ ePN