"El Muelle", a Sant Sebastià, ampliarà l'espai destinat a l'amarrament d'embarcacions esportives

El Govern Basc estudia com repartir l'àrea de la dàrsena pesquera perquè sigui compatible amb l'amarratge dels vaixells d'esbarjo
 
21/10/2010

Hi haurà embarcacions esportives a la dàrsena pesquera de El Muelle. El Govern Basc treballa ja en el repartiment d'espais, el que es denomina com a racionalització i actuació fonamental orientada a permetre l'ocupació mixta d'aquesta zona, reservada fins ara per a la pesca. Aquesta activitat es mantindrà segura al departament de Transports del Govern Basc, però serà compatible amb l'amarrament dels vaixells d’esbarjo. La Confraria de Pescadors sempre ha estat contrària a què els pesquers abandonessin El Muelle. La polèmica més recent la va protagonitzar el regidor del PP José Luis Arrúe, que va proposar que aquests vaixells realitzessin la seva activitat a Pasaia perquè El Muelle es dediqués només a amarraments esportius. La demanda d'aquests espais i l'atractiu turístic es van posar sobre la taula com a defensa de la idea. Des de la Confraria es va argumentar que també els vaixells pesquers són un pol d'atenció per als visitants i van descartar que fos possible la seva feina a Pasaia. “Qui ho proposi no entén la nostra activitat”, van indicar.

SBC /diariovasco.com

Un incendi afecta set embarcacions del Club Nàutic La Ràpita

De les set embarcacions, tres han quedat enfonsades, dos calcinades, i les altres dos, parcialment afectades
 
21/10/2010

Un incendi ha afectat a set embarcacions d’esbarjo amarrades al CN La Ràpita, segons han informat fonts dels Bombers. Segons aquestes fonts, el foc s'ha produït al pantalà número 8 del port esportiu del Club Nàutic de la Ràpita per un curtcircuit a la bateria d'una de les barques mentre s'estava carregant. El foc s'ha propagat després amb rapidesa a les barques del voltant i, de les set embarcacions, tres han quedat enfonsades, dos calcinades, i les altres dos, parcialment afectades.

SBC /ABC

Residus zero als ports Valencians de titularitat autonòmica

L'objectiu és millorar la qualitat de les aigües pròximes als 35 ports que tenen titularitat autonòmica. El projecte pilot ja funciona a Dénia i Torrevieja
 
25/10/2010

Tots els residus generats per vaixells de qualsevol classe que amarrin als ports de la Generalitat Valenciana hauran de posar en pràctica un detallat protocol per desfer-se dels seus residus, que es gestionaran en ecoparcs especialment dissenyats per al tractament ambiental dels residus dels vaixells, com a olis de sentines i altres productes molt contaminants. El pla de recepció i manipulació de residus generats per vaixells als ports de la Generalitat s'aplicarà a vaixells de pesca, embarcacions d’esbarjo i vaixells de mercaderies i passatgers. La iniciativa ja ha estat consultada amb les confraries de pescadors, ports esportius, navilieres i la resta de sectors, de cara a la seva immediata aplicació. La Generalitat ha instal·lat als ports de Vila Joiosa i Dénia, on ha desenvolupat sistemes de gestió ambiental, dos punts nets especialment dissenyats per a la gestió dels residus de vaixells. El projecte d'aquestes instal·lacions, ajustat en grandària i necessitats, s'aplicarà a tots els ports de la Comunitat Valenciana que són de titularitat autonòmica per dotar-los de complets ecoparcs on cada residu es tracti de manera idònia per preservar el medi ambient.

SBC /La Razón

'The Wave Muscat' es proclama campió de l'Extreme Sailing Series

Almeria va acollir l'última prova de la competició més important del món per a embarcacions de vela multicascos
 
12/10/2010

'The Wave Muscat' s'ha proclamat campió de l'Extremi Sailing Sèries després de disputar-se en aigües d'Almeria la quarta i última jornada de la cinquena i última prova d'aquest circuit, el més important del món per a embarcacions de vela multicascos.
El vaixell omaní, patronejat pel britànic Paul Campbell-James, es va adjudicar una competició que es va iniciar el passat maig a la ciutat francesa de Sète i va passar per Cowes (Regne Unit), Kiel (Alemanya), Trapani (Itàlia) i Almeria, on els vuit participants han disputat durant quatre dies una trentena de regates. L'únic vaixell espanyol en aquesta cita, el 'Rumbo Almería', va concloure la prova en la sisena posició de la general empatat a 91 punts amb el 'Red Bull'. Les proves disputades a l'interior del port van resultar atractives per al públic -més de dotze mil persones- que es va donar cita al llarg de la jornada.

SBC /ideal.es

La Xunta impulsa les noves tecnologies als ports gallecs

Es desenvoluparà una auditoria energètica en les il·luminacions públiques de tres ports i es realitzarà un altre estudi de viabilitat sobre la implantació d'instal·lacions d'energies renovables

13/10/2010
 
La Xunta de Galícia impulsarà un programa per fomentar la implantació i utilització als ports gallecs de noves tecnologies que possibilitin un desenvolupament sostenible en matèria energètica, així com per optimitzar la gestió mediambiental de les instal·lacions portuàries. El director de l'Inega, Eliseo Diéguez, i el president de Portos de Galícia, José Manuel Àlvarez-Campana, van signar un acord en el marc d'aquesta estratègia del Govern gallec. L'objectiu del conveni és la realització d'un estudi previ de viabilitat per a la implantació de xarxes de recarrega de vehicles elèctrics i l'elaboració d'una anàlisi de viabilitat per a la implantació de plantes de cogeració-trigeració en els molls gallecs. També es desenvoluparà una auditoria energètica en les il·luminacions públiques de tres ports a determinar, i es realitzarà un altre estudi de viabilitat sobre la implantació d'instal·lacions d'energies renovables en diverses instal·lacions portuàries.

SBC /ABC

Diversos col·lectius gallegs treballen perquè es modifiqui la llei de navegació

“En aquest moment hi ha un buit legal, no hi ha un reglament per a aquest tipus d'embarcacions. Es navega amb elles, però no hi ha cap directriu a aquest respecte”
 
13/10/2010

La restauració i rehabilitació d'embarcacions ha experimentat un important auge a Galícia, encara que des de diversos col·lectius s'afirma que l'impuls és molt major en altres països europeus. En aquest sentit, són diversos els grups que treballen perquè es modifiqui la llei de navegació espanyola. A una d'aquestes entitats pertany Erme Pedroso, encarregada de la gestió de projectes de l'Associació Albaola, qui assegura: “En aquest moment hi ha un buit legal, no hi ha un reglament per a aquest tipus d'embarcacions. Es navega amb elles, però no hi ha cap directriu a aquest respecte”. Erme Pedroso, que també va participar en les jornades de A Illa, va indicar que: “No hauríem de perdre el nostre patrimoni. En tota la Península té una importància vital l'aspecte marítim i, no obstant això, se li dóna una mica l'esquena al mar. Sembla que les embarcacions no són patrimoni, mentre sí es potencia la restauració d'esglésies o d'un altre tipus d'obres de caràcter civil”

SBC /La Voz de Galicia