Catalunya cerca en el sector nàutic un nou model turístic

Es vol construir un model alternatiu “al de sol, platja i gastronomia, que té molts competidors, a partir d'una oferta d'activitats úniques i identitàries que representen un valor afegit, com podem trobar a les estacions nàutiques”
 
10/11/2010

Algunes de les principals organitzacions i institucions dels sectors nàutic i marítim de Catalunya van presentar al Saló Nàutic algunes iniciatives encaminades a construir un model turístic basat en la qualitat i partint de premisses com l'especialització i la innovació. La trobada, organitzada per l'Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics (ADIN) i el Fòrum Marítim Català (FMC) i que va comptar també amb la presència de representants del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa (DIUE), es va fer ressò de diferents experiències que estan en marxa al camp del turisme a Catalunya amb les que es vol construir un model alternatiu “al de sol, platja i gastronomia, que té molts competidors, a partir d'una oferta d'activitats úniques i identitàries que representen un valor afegit, com podem trobar a les estacions nàutiques”, segons va assenyalar Enric Aloy, secretari general del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. Una de les entitats de recent creació que té el turisme de qualitat entre les seves prioritats és el Cluster Nàutic de Catalunya que, dissenyat per ADIN i per ACC1Ó, va presentar en l'acte el pla de dinamització 2011 de la mà de Miquel Guarner, secretari general d'ADIN, i el president del qual, Òscar López, va explicar que l'associació contempla diferents activitats per potenciar el vessant turístic de la nàutica, com la creació d'un grup d'empreses de “xàrter”, propostes per a un nou marc legislatiu i la dinamització dels centres de busseig.

SBC /ePN

El xàrter es consolida com una opció d'oci assequible i diferent als temps de crisi

Creix un 24% la demanda de lloguer de vaixells, una opció per navegar adaptada a tots els pressupostos

10/11/2010

Passar un cap de setmana diferent a bord d'un vaixell llogat amb la família o amb amics està guanyant adeptes, especialment aquest any. Segons dades de l'Associació Nacional d'Empreses Nàutiques (ANEN), el mercat d'embarcacions de lloguer ha crescut el 2010 prop d'un 23,76%, la qual cosa demostra que, malgrat la crisi, els aficionats no renuncien a navegar. En resposta a aquesta tendència i per promoure la cultura nàutica, sorgeixen noves propostes assequibles que s'adapten a tots els pressupostos, com escapades de mig dia, que es van presentar el diumenge, 14 de novembre, al Saló Nàutic de Fira de Barcelona. Un passeig en veler durant quatre hores pel litoral barceloní a un preu de 42 euros. Es tracta d'un servei, operatiu tot l'any, amb el que es vol "fidelitzar a les persones que s'inicien en la navegació i trencar amb l'elevada estacionalitat del mercat del lloguer, la demanda de la qual es concentra especialment a l'estiu", explica Carlos Rico, director de Corsa Nàutica, empresa promotora d'aquesta iniciativa i expositora del saló.

SBC /Saló Nàutic de Barcelona

El Saló Nàutic i Deutsche Bank renoven un acord per incentivar les vendes

Aquesta oferta, amb condicions preferents respecte al mercat, té per objectiu contribuir a la reactivació de les vendes del sector, que aquest any ha deixat endarrere la fase més aguda de la crisi

10/11/2010

El Saló Nàutic Internacional de Barcelona i Deutsche Bank han signat un acord segons el qual l'entitat bancària oferirà, per segon any consecutiu, productes de finançament per a la compra d'embarcacions i amarraments, dissenyats per als clients del Saló Nàutic 2010. L'oferta de productes de finançament ha tornat a crear-se expressament per al Saló Nàutic i s'aplicarà per a les sol·licituds de compra d'embarcacions d’esbarjo i amarraments originades amb motiu del certamen. Les condicions estaran vigents fins a l'1 de gener de 2011. L'acord ha estat signat pel sotsdirector general de Priva't & Business Clients de Deutsche Bank Espanya, José María de Osuna, i el president del Saló Nàutic de Barcelona, Luis Conde. Aquesta oferta, amb condicions preferents respecte al mercat, té per objectiu contribuir a la reactivació de les vendes del sector, que aquest any ha deixat endarrere la fase més aguda de la crisi.

SBC /Saló Nàutic de Barcelona