facebook
facebook
twitter
Do, d 17. Februar 2022
Continua la transformació del Port Olímpic amb una inversió acumulada de 28 milions d’euros
Continua la transformació del Port Olímpic amb una inversió acumulada de 28 milions d’euros

La primera acció de l’any 2020 va ser la recuperació dels 44 locals d’oci nocturn que hi havia al Moll de Mestral, aconseguint 13.000 m2 d’espai pel passeig i la pràctica de l’esport, que ha de convertir el Port Olímpic en un nou punt de trobada social i familiar a Barcelona. Aquest pas és clau per iniciar ara una de les actuacions més significatives: la connexió directa del Port Olímpic amb la ciutat a través d’un nou accés des de l’Avinguda Litoral.

Aquest nou accés garanteix la permeabilitat de l’espai i elimina barreres i desnivells per generar una continuïtat amb el barri de Vila Olímpica i el propi Port Olímpic. L’inici d’aquestes obres es preveu per al març de 2022 i suposa una inversió de 2,74 milions d’euros.

Un dels pilars estratègics del Port Olímpic és el de promoure un nou model d’activitat econòmica centrat en l’economia blava i circular vinculada a l’àmbit marí, que faci compatible la conservació ambiental dels ecosistemes aquàtics amb el desenvolupament social i econòmic.

Aquest nou model comptarà amb una superfície prevista de 7.800 m2 i permetrà una activitat diària productiva, sostenible i innovadora que convertirà el Port Olímpic en un port viu els 365 dies de l’any, esdevenint així el primer pol d’activitat econòmica vinculada al mar.

A l’espai del Moll de Mestral, on s’ubicaven els locals d’oci nocturn, es destinarà una superfície de 4.000 m2 a empreses de nàutica popular, esport i innovació, així com es dedicarà un espai a la divulgació i economia circular.

També s’oferiran diferents equipaments com una sala d’actes per a 150 persones i diversos espais annexes, que es dotaran d’un sistema innovador i sostenible de climatització que aprofitarà el gradient tèrmic amb l’aigua del mar.

Finalment al Moll de Mestral es construirà un nou passeig pensat per a l’estada i gaudi dels visitants, amb zones verdes i d’ombra, que provindrà de la instal·lació d’una gran pèrgola construïda amb materials sostenibles i de proximitat.

La resta d’espais destinats a l’economia blava estaran ubicats al Dic de Recer i Moll de Marina, on es distribuiran els 3.800 m2 restants.

El Dic de Recer, que ja ha finalitzat les principals actuacions de protecció enfront els temporals i de recuperació de la biodiversitat del fons marí, també es transformarà en un gran mirador accessible i integrat a la ciutat.

A la part superior es preveu una nova reurbanització amb espais de passeig i d’estada que incorporarà una nova rampa i diferents escales. A la cota a nivell de mar s’adequaran els antics locals i pallols i s’oferiran diferents serveis propis de l’activitat nàutica.

Aquestes actuacions suposen un espai de gairebé 9.500 m2 i una inversió aproximada de 8,3M€. Les obres començaran al maig del 2022 i se’n preveu la finalització al primer quadrimestre de 2023.

El gener d’aquest any es van iniciar les obres de millora del tren de fondeig del Port Olímpic per millorar la seguretat de les embarcacions i la comoditat dels usuaris i usuàries, ja que són uns elements que reben molt desgast amb el pas del temps degut a les inclemències meteorològiques i el pes de les embarcacions.

També s’ha canviat el sistema d’amarratge de guies, instal·lant-ne un de doble que facilita la col·locació del patró i evita enganxades entre les pròpies guies.

Aquestes obres d’adequació han permès que es dugui a terme la reordenació dels amarradors, per adaptar-ne l’amplitud i garantir les necessitats actuals de les mànegues dels vaixells. Així, s’ha reorganitzat la flota als molls de Marina, Mestral i Gregal per tipologia i segons les necessitats dels usuaris per millorar-ne la seguretat, comoditat i confort, oferint més espai a cada embarcació

Bookmark and Share