Vilanova Grand Marina al ‘The New York Times'
 
El rotatiu nord-americà cita a la marina per a superiots com un dels referents de la costa oest del Mediterrani

08/04/2011
 
Vilanova Grand Marina
L'existència de les marines catalanes està desplaçant l'eix d'hibernació dels superiots i megaiots cap a les costes de Catalunya. El 'New York Times' ha destacat recentment a Vilanova Grand Marina com una de les solucions per als navegants d'aquestes embarcacions d’esbarjo que necessiten un lloc amb especificitats adequades a la seva envergadura. La costa catalana pot convertir-se en un ‘hub' per a aquests superiots.
 
Vilanova Grand Marina va iniciar la seva activitat fa dos anys. Es tracta d'una de les marines del Mediterrani especialitzades en superiots, d'entre 25 i 80 metres d'eslora. Ignacio Erroz, director general de la marina ubicada a la costa del Garraf, fa un balanç positiu d'aquests dos primers anys: “la resposta satisfactòria que hem rebut fins al moment demostra que la nostra marina està molt bé valorada internacionalment”. La societat que gestiona la infraestructura està presidida per Rafael Plantador, al seu torn director de l'àrea de Concessions de la constructora Copisa.
 
En el cas de Vilanova, a hores d'ara descansen quinze tripulacions i s'esperen més superiots. Gran part d'aquests tornen del Carib i es preparen a Catalunya per als mesos d'estiu al Mediterrani. Al principi de 2011 es va engegar l'àrea tècnica de la marina, que no sols ofereix l'amarratge, sinó també servei de varador, manteniment, reparació i pintura per als superiots.
 
De fet, cinc dels cent iots més grans del món han passat pel Moll de Ponent del Port de Vilanova. El de majors dimensions comptava amb 94 metres d'eslora. “En els primers 20 mesos de Vilanova Grand Marina, les cessions per amarraments han significat una xifra de negoci superior als 12,5 milions d'euros”, explica Erroz.
 
“El nostre públic objectiu és global, en un sector relativament petit”, assenyala el director de la Vilanova Grand Marina que alberga les embarcacions internacionals a la dàrsena interior del port. Des de la costa del Garraf es pot accedir fàcilment als destins que més atreuen als navegants d'elit: Marbella, Mallorca, Eivissa, la Costa Blava, Sardenya i també la ciutat de Barcelona.
 
La ciutat de Tarragona també compta amb un complex per a iots de luxe, el Port Tarraco, que gestionarà Marina Barcelona. Al novembre de 2010 va transcendir l'acord per a la seva venda a Qatar Investment Authority, holding sobirà del país. El Port de Barcelona també rep grans embarcacions d’esbarjo a Marina Port Vell.
/ SBC-expansion.com-The New York Times

 
Link:

http://www.nytimes.com/2011/03/23/fashion/23iht-acay-spain-23.html?_r=1&scp=1&sq=Vilanova%20Grand%20Marina&st=cse 

SBC /expansion.com / The New York Times

OPINA - TORNAR