Tarragona amplia el port per acollir creuers de luxe
 
La ciutat habilitarà un molla provisional amb capacitat per a dos grans vaixells

04/12/2009
 
Tarragona està ultimant els preparatius per tenir a punt un moll de creuers en el 2011 a fi d'aprofitar la gran estirada econòmica i turística que genera aquest sector. Les autoritats portuàries, l'ajuntament, la diputació i la cambra de comerç estan convençudes que la ciutat pot oferir una bona alternativa als grans creuers que no caben a Barcelona a causa de la saturació. L'objectiu a llarg termini del Port de Tarragona és guanyar terreny al mar per impulsar la seva activitat turística amb una terminal de creuers. Per no perdre les oportunitats que puguin sorgir fins que l'ampliació estigui acabada, els responsables del port han pensat en una solució d'urgència per habilitar un moll provisional.

SBC comunicación /El periódico de Catalunya

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

 
 
Suspesa la pròxima edició del Saló Nàutic de Madrid
 
El certamen no celebrarà la seva dotzena edició fins al març del 2011a causa de la situació actual que travessa el sector
 
22/12/2009

El Saló Nàutic de Madrid celebrarà la seva dotzena edició del 9 al 13 de març el 2011 i no tindrà lloc com estava previst inicialment el 2010, després d'avaluar la situació actual del sector i consultar al mateix, s'ha decidit ajornar la seva convocatòria, segons informen en un comunicat l'organització.  "Si bé les empreses del sector coincideixen en la necessitat una convocatòria d'aquestes característiques per al desplegament de la nàutica a Espanya precisament a Madrid, on es mou una part molt important del negoci que genera aquesta indústria, el ben cert és que l'evolució del mercat, amb significatives caigudes en vendes, va comprometre la participació de nombroses empreses, la qual cosa va motivar importants canvis d'estratègia, principalment en les inversions en promoció i màrqueting", expliquen en la nota. En aquest sentit, IFEMA va valorar l'àmplia proposta rebuda de les empreses expositores d'ajornar la fira i preservar el bon desenvolupament de pròximes convocatòries, fins a confirmar unes circumstàncies favorables avalades pel repunt econòmic del sector, que contribueixin a consolidar la recuperació de la nàutica d'esbarjo, i en conseqüència a configurar el marc adequat als interessos de les empreses participants en el certamen.

SBC comunicación /Agències

OPINA -TORNAR  

anclas breus
 


La Cambra de Comerç cerca el suport del Govern per a fomentar la presència de les Pitiüses a les fires nàutiques
 
La iniciativa compta amb el suport del sector, “les empreses del qual estan molt interessades a sortir a l'exterior”

Diciembre/2009
 
La Cambra de Comerç d'Eivissa i Formentera vol ampliar l'any pròxim la seva activitat de promoció a l'exterior de les empreses Pitiüses i, no limitar-se a l'organització de missions comercials a fires de moda per recolzar a signatures locals de moda. La entitat cameral està iniciant una sèrie de contactes amb diferents entitats públiques a fi d'aconseguir suports econòmics per poder organitzar participacions d'empreses Pitiüses en fires lligades al sector nàutic. “Hem demanat una cita amb el director de Promoció Industrial de la Conselleria de Comerç, Antoni Femenías, per exposar-li les idees que tenim per a l'any que ve, entre les que figura nostra intenció d'ampliar la nostra participació en fires al sector de nàutica”, va explicar la responsable de la Secretaria de la Cambra, Dolores Tur. La responsable cameral va ressaltar que aquesta iniciativa compta amb el suport del sector, "les empreses del qual estan molt interessades a sortir a l'exterior".  Les converses amb el Govern no són les úniques que s'han iniciat per demanar suports. "Estem parlant amb la Junta de Ports, amb l'Autoritat Portuària de Balears (APB), per la possibilitat d'aconseguir un acord encara que és complicat perquè parlem de preus caríssims", va afegir Tur.
 
SBC comunicación /Ultimahoradigital 

OPINA -TORNAR  

anclas breus

El PP proposa que els ports passin a la Conselleria de Turisme
 
"El port ha de ser considerat com un referent turístic i no com una infraestructura més"

14/12/2009
 
El president provincial del PP a Màlaga, Elías Bendodo, ha defensat avui que els ports esportius depenguin de la Conselleria de Turisme, Comerç i Esport i no de la d'Obres Públiques perquè els empresaris puguin tenir accés "a les ajudes que reben altres entitats turístiques". Bendodo, que es va reunir en Estepona (Màlaga) amb l'Associació de Ports Esportius d'Andalusia, ha manifestat que "el port ha de ser considerat com un referent turístic i no com una infraestructura més", i d'aquí que sigui "fonamental" la proposta perquè els ports depenguin de Turisme. El president dels populars malaguenys ha demanat que es tingui "molt en compte el turisme nàutic com un turisme de futur per a Andalusia". Bendodo ha manifestat que el turisme nàutic, "considerant-ho com a indústria turística, pot ajudar molt a Estepona a prosperar", i ha lamentat que fins ara ningú hagi mostrat "un interès especial per aquest segment". Durant la trobada, el sector li ha transmès la seva "preocupació" per la crisi econòmica i pel "desemparament" que tenen davant la Junta d'Andalusia. Per un altre banda, Bendodo també va afirmar que la xifra de desocupació en Nerja podria ser menor si el Govern andalús hagués desenvolupat projectes d'envergadura tals com el el port esportiu, "demandat per l'alcalde de Nerja, José Alberto Armijo, i del que encara no hi ha gens definitiu".

SBC comunicación / laopinión de malaga.es

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus 

 
A la reserva de les Illes Formigues només es prohibirà la pesca submarina i nocturna
 
Altres activitats recreatives com la pesca esportiva amb canya, la navegació lliure o l'ancoratge d'embarcacions o el busseig sí que estaran permeses, excepte en les dues zones d'usos restringits

02/12/2009
 
L'alcaldessa de Palamós, María Teresa Ferrés, va assegurar que l'únic que estarà prohibit en tota la reserva marina de les Illes Formigues serà la pesca submarina i la nocturna. Ferrés ha sortit així al pas adels rumors sobre el que es podrà o no fer en la futura reserva marina de les Illes Formigues, que enfronta a diferents sectors. Segons Ferrés, aquesta futura reserva marina prohibirà la pesca submarina en tot l'espai protegit, però altres activitats recreatives com la pesca esportiva amb canya, la navegació lliure o l'ancoratge d'embarcacions o el busseig sí que estaran permeses, excepte en les dues zones d'usos restringits, la zona dels Ullastres i l'arxipèlag De Les Formigues. Així ho indica l'esborrany de l'ordre ministerial que ha de recollir el pla d'usos de la reserva marina, que comprendrà unes 3.400 hectàrees del litoral del Baix Empordà, i que possiblement serà una realitat l'any que ve.

SBC comunicación / Agències

OPINA -TORNAR 

anclas breus 

 
La regata Le Figaro torna a Gijón després de sis anys d'absència
 
Portaveus del Port Esportiu van portar a París el calendari de proves locals

11/12/2009 
 

La regata Le Figaro per a navegants solitaris, una de les més importants del món, tornarà a Gijón el 2010, després de sis anys sense recalar a la ciutat. Una representació del port esportiu gijonés va acudir al Saló Nàutic de París per presentar el calendari de proves internacionals que recalaran a Gijón al llarg de l'any que ve. La primera etapa de la Solitaire du Figaro  entre Li Havre i Gijón tindrà 515 milles de recorregut, en una travessia primer pel Canal de la Mancha per a continuació baixar per l'Atlàntic amb rumb directe a terres asturianes. Serà la més llarga de les cinc que componen Le Figaro 2010. La sortida de Li Havre tindrà lloc el 27 de juliol, i un vegada a Gijón els participants tindran diversos dies de descans a la ciutat abans d'afrontar la segona etapa entre Gijón i Brest, que partirà el 3 d'agost amb 418 milles de distància. En total els participants de la Solitaire du Figaro recorreran 1.717 milles, en una prova on d'una banda estaran els millors navegants de l'especialitat i a la que també acudiran per primera vegada les joves promeses de la vela en solitari.

SBC comunicación / lne.es

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus 

 
Una empresa espanyola llança un veler de propulsió 100% elèctrica
                                         
El vaixell substitueix el motor dièsel per energies renovables

17/12/2009 
 

L'empresa de Reus Innovanautic ha desenvolupat el primer veler amb un sistema de propulsió cent per cent elèctric. Les plaques solars i un petit aerogenerador substitueixen el motor dièsel de gasoil. El vaixell acaba de rebre la certificació de navegabilitat de la Capitania Marítima de Tarragona amb el que els tràmits de legalització per a les embarcacions que utilitzin aquest sistema són els mateixos que han de complir els que porten motors dièsel. A més de les plaques solars i l'aerogenerador, el vaixell elèctric porta un sistema de gestió d'energia a bord que garanteix la màxima eficiència de totes les fonts d'energia. "El veler elèctric té les mateixes prestacions que un vaixell amb motor dièsel", explica l'enginyer industrial Xavier Prats, que al costat de Joan Carles López han estat un any desenvolupant el projecte. El seu veler prototip, d'11 metres d'eslora, té una potència de 7,5 quilovats i pot aconseguir una velocitat de entre sis i set nusos, "el que equival a un amb un motor de 30 cavalls dièsel". Instal·lar aquest sistema en una embarcacions suposa una inversió d'entre 9.000 i 12.000 euros.
 
 SBC comunicación / La Vanguardia

OPINA -TORNAR 

anclas breus 

 
La Junta d'Andalusia destaca les oportunitats turístiques dels ports esportius
 
La consellera Rosa Aguilar destaca que aquests projectes seran els primers a beneficiar-se de la col·laboració publico-privada

19/12/2009 
 
Els projectes d'ampliació dels ports esportius existents a la regió seran els primers a ser objecte de la nova política de col·laboració publico-privada impulsada per la Junta d'Andalusia amb empresaris i entitats financeres per poder desenvolupar infraestructures en l'actual escenari de crisi, així ho va assenyalar la consellera d'Obres Públiques, Rosa Aguilar, durant el Fórum Málaga Hoy celebrat a Antequera. En aquest sentit, va fer especial referència a la Costa del Sol, on, "en ser un espai essencial i fonamental", es treballa "de la mà de la Conselleria de Turisme, el conseller del qual està preocupat de tots els passos que es donen". Dins aquest marc publico-privat, Aguilar va al·ludir que els primers resultats es percebran en els pròxims mesos, un vegada siguin licitades obres d'ampliació en ports com el de La Caleta, Fuengirola i Marbella. La responsable autonòmica va informar que la Junta ha incorporat ja 6.220 milions d'euros en aquest escenari de col·laboració, dels que 4.530 milions corresponen al seu departament.

SBC comunicación / laopinión de malaga.es

OPINA -TORNAR