“Si no es flexibilitzen les taxes, els ports no podran sobreviure”

Manuel Morón, president de l'Autoritat Portuària de la Badia d'Algesires, explicà al Congrés dels Diputats que o es competeix en igualtat de condicions o els ports arribaran a desaparèixer


Decembre/2009
 

El Congrés dels Diputats va acollir unes jornades informatives sobre el Projecte de Llei de Modificació de la Llei de Règim Econòmic en Ports d'Interès General que va acollir a més de 250 representants del sector marítim-portuari espanyol. Una trobada que en opinió del president de la Comissió de Foment de la Cambra Baixa, Salvador de l'Alzina, va resultar tot un èxit. El parlamentari socialista va destacar que el que es reclama a les forces polítiques és eficàcia i "això s'aconseguirà a través d'una Llei que estarà abans de juny de 2010. "Una Llei de Ports clara, estable i eficaç", va agregar el diputat.
Manuel Munt, president de l'Autoritat Portuària de la Badia d'Algesires, va ser més contundent: o se'ls permet competir en igualtat de condicions "o estem cridats a desaparèixer". Anteriorment va explicar les diferències entre un port
hub, com el d'Algesires, amb tràfics en trànsit i molt volàtils i "fàcilment desviables", i els ports gate, units a un tràfic d'import-export i per tant "lligats o fidelitzats".
En aquest sentit, va incidir que els marges de benefici d'un port
hub són inferiors als d'un port gate i que les taxes que cobra una autoritat portuària per un contenidor en trànsit són, generalment, "al voltant de deu vegades menys que les que cobra per un contenidor d'import-export. Això fa, segons va afegir el president de l'APBA "que perquè una terminal d'un port hub resulti rendible s'hagin de manipular molts més contenidors". Per a Munt, és necessari, per tant, "si volem que els nostres ports sobrevisquin" reduir el cost del pas de les mercaderies per ells. Encara que es va centrar en les taxes portuàries, també va esmentar altres components importants com els costos de l'estiba, remolc, amarrament o practicatge.

Port d’Aiguadolç

OPINA -TORNAR