L’ACPET present al Saló Nautique de París 2010
 
Els fulletons dels ports que mes interès generaven entre els visitants a l’estand de l’Associació eren aquelles que presentaven les seves tarifes

14/12/2010
 
estand 1
A l’edició 2010 del Salon Nautique de París l’ACPET va ocupar un estand de 18 m2 on es mostrava tota la oferta dels Ports Esportius de l’Associació, amb informació personalitzada d’aquells ports que van enviar les dades que els interessava promocionar. L’estand estava ubicat a la Zona Turística al costat de les regions franceses i envoltats per els estands de Ports de Andalusia, la Cambra de Comerç de Mallorca, TurGalicia, i  molt a prop de Ports d’Euskadi Aquitanie.
 
FOTO SALO 1
L’estand va ser atès per personal de l’ACPET, amb el gerent de l’Associació, Jordi Blasco al capdavant i també per personal del Club Nàutic de l’Escala com l’Àngels Vilabrú i de Marina Port Vell com la Ingrid Fusté, als que des de l’ACPET agraeixen moltíssim la seva col·laboració i professionalitat. En aquesta edició del Saló es van repartir els desplegables amb informació –uns 700 exemplars- de totes les dades i serveis de tots els Ports associats. Els ports que van enviar informació per repartir i promocionar durant la fira van ser: Marina Empuriabrava, Port Roses, Club Nàutic l’Escala, Club Nàutic Cala Canyelles, Club Nàutic d’Arenys, Club Nàutic El Balís, Port de Tarragona, Port de Portbou, Vilanova Grand Marina Barcelona, Club Nàutic Garraf, Marina Sant Jordi, Club Nàutic Cambrils, Marina Port Vell, Club Nàutic Costa Brava, Port Ginesta, Port d’Aiguadolç, Club Nàutic l’Estartit, Port Calafat, Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols, Port Olímpic, Port Fòrum, Port de Torredembarra, Sant Carles Marina i Port Segur-Calafell.           

 

FOTO SALO 2
Com en les anteriors edicions molts dels visitants de l’estand no volien ser atesos personalment ja que només volien consultar els fulletons, agafant els que mes els hi interessaven, tot i això es van realitzar unes 300 consultes de paraula, de les quals unes 200 van ser per demanar el desplegable i les altres 100 per temes molt diversos com els elevats preus, reserves i disponibilitats en general, ports de Girona, ports de Barcelona, ports de Tarragona, transits i hivernades, disponibilitat dels ports per acollir regates, proximitat dels ports respecte als aeroports, informació turística per zones, distancia amb les Balears, xàrters, escars, i escoles de Vela.

 
No hi ha dubte que els visitants del Saló Nàutic de Paris ja coneixen la existència de l’ACPET i el fet que ha estat present al Saló Nàutic de Paris els darrers anys, molts interessats només venien a recollir la informació actualitzada del desplegable, informació que valoraven molt positivament i agraïen molt.
 
Un altre tema molt demandat va ser la Informació Turística de les zones al voltant dels Ports, i de la que només es disposava de la del Patronat de Turisme de Girona que pràcticament es va exhaurir, i algun fulletó d’algun Ajuntament d’altres zones.
 
En quant a la informació de cada port, convé remarcar que les que mes interès generaven eren aquelles que presentaven les tarifes. El tema de poder consultar els preus va ser molt important, doncs encara que es va informar de que podien consultar-los a les webs, el visitant preferia endur-se la informació més complerta possible, dels fulletons que portaven els preus inclosos es van repartir un 90%. Aquest ha sigut l’any en que em disposat de més informació particular de ports associats i de la que se n’ha repartit més entre el públic assistent.
Una de les consultes mes habituals, encara que es va produir en menys mesura que d’altres anys,  va ser sobre els preus de lloguer dels amarratges a Catalunya, molt especialment de la Costa Brava, que sens dubte és el mercat preferit dels francesos.
 
Es van realitzar moltes consultes sobre la disponibilitat als ports catalans, que tenen la imatge de estar sempre plens, tant a l’estiu com a l’hivern. Des de l’Associació es va fer un esforç per comunicar que només hi ha problemes per alguns transits al mes d’agost i a molt pocs llocs, qüestió que tothom va entendre, fent campanya de que es poden trobar llocs d’amarratge a tota Catalunya, ja sigui per estances llargues o curtes.
 
Respecte a les consultes per zones i duració d’estades, cal remarcar un canvi de tendència molt clar. La zona que més consultes genera continua sent la Costa Brava, on han augmentat les consultes per llargues estades. El que si s’ha notat aquest any ha sigut un augment notable de consultes per la zona de Barcelona, especialment al voltant de la Capital, continuant la tendència que va començar l’any passat, amb moltes consultes referents als transits, però també molt especialment per estades mes llargues. I la gran sorpresa d’aquesta edició ha sigut la zona de Tarragona amb moltes demandes d’informació, tant general com particular de ports en concret, ja sigui per transit i molt especialment per hivernades o tot l’any.
 
També es van produir consultes sobre escoles de vela, xàrter, escar, i també sobre la possibilitat de trobar amarratge per organitzar noves regates entre França I Catalunya. Aquesta última qüestió és habitual cada any, però el cert és que aquestes noves regates quasi mai s’arriben a fer. En resum, des de l’ACPET es considera que aquest any ha estat molt interessant la presència al Saló Nàutic de Paris, encara que es va notar una petita disminució d’afluència de públic, es van realitzar contactes interessants i es va poder saber de primera mà les tendències i opinions que genera el mercat francès.
 
En aquesta edició del Saló Nutique de Paris 2010 s’ha reduït la afluència de visitants en un 5 %, disminució que la organització atribueix al fet de les tres nevades que es van produir durant la celebració del certamen, però va destacar que els expositors van estar satisfets per la qualitat dels contactes establerts. Els grans constructors de vaixells han tornat als números verds en el exercici 2010 i tenen bones expectatives per el 2011, el grup Beneteau espera un creixement del 20 % per l’activitat de nàutica d’esbarjo amb un increment notable del vaixells a motor i una estabilització dels vaixells a vela, i qualifiquen aquesta edició del Saló com “La millor després de molt de temps.”

SBC /ACPET

OPINA - TORNAR