El Fòrum Marítim Català, de Gerard Marín (CN Llançà), destaca
 
El veler de Gerard Marín i Ludovic Aglaor és a hores d'ara el més ràpid de la flota. És el que més milles ha navegat en 24 hores i el que té les màximes mitjanes de les últimes cinc hores
 
18/02/2011

FMC BWR
El Fòrum Marítim Català està aprofitant molt bé els bons vents que ha tingut els últims dies. Les 354 milles que ha progressat en aquest espai de temps el converteixen en el millor de la jornada (en data 18 de febrer) en aquest aspecte. A més a més, els 17,2 nusos que va amitjanar entre les dos primeres parts d'aquest dia el van col·locar com el millor en aquest apartat. Però no queda tot aquí, també és el més ràpid de l'última hora amb una mitjana de 16,2 nusos.
 
El gran moment pel qual travessen Gerard Marín, del Club Nàutic Llança, i Ludovic Aglaor li ha tret una mica de protagonisme a la batalla per la tercera posició. Però la lluita entre Groupe Bel i Estrella Damm segueix molt emocionant ja que continuen avançant a rumbs similars. Els francesos han emproat al 059, mentre els espanyols al 063, un angle lleument millor respecte a la línia ortodròmica (la del recorregut ideal). Alex Pilot i Pepe Ribes han aconseguit, a més a més, una mitjana de velocitat de 9,2 nusos contra els 7,2 de Kito de Pavant i Sébastien Audigane, el que ha permès als primers retallar la distància que els separa de 31 a 21 milles.
 
La resta de la flota navega entorn els 10 nusos. Només el Neutrogena a 12,4 nusos i el Renault Z.E. i el Central Lchera Asturiana a 5 i 6,2 nusos són l'excepció. El Virbac-Paprec 3, per la seva banda, ha deixat ja el pantalà a què estava amarrat a Wellington i s'ha reintegrat a la regata.
 
Algunes de les declaracions de Gerard Marín, del CN Llançà, realitzades durant la regata:
 
 “No estava acostumat a tants dies de navegació, tinc ganes de passar el meu segon gran cap”.
 
“Mai ens hem penedit d'estar aquí, això és un somni, i cal aprofitar tots els moments, els bons i els dolents. És difícil arribar fins aquí.”
 
“Fem guàrdies de 4 hores i són molt estrictes, i dorms amb un ull obert per si el teu company et necessita en algun moment per canviar alguna vela”.
 
“No hem hagut d'obrir la farmaciola i esperem no haver-ho fer, però en el cas que passés quelcom hi ha molts procediments que s'han de seguir i estem molt ben preparats”.
 
“Estic sorprès amb les condicions de l'Índic. Ja no confio en tenir una bona meteorologia  després de tenir tants vents inconstants i variables”.
 
“Si hem pensat en les reserves d'àpat, vam ser generosos. Però no em vull plantejar això fins al cap de Hornos”.
 
“La meteorologia ha estat bastant capritxosa, encara queda molta regata i esperem que la pròxima etapa sigui amb millors vents”.
 
 
Per al jove gironí Gerard Marín, el projecte Fòrum Marítim Català suposa un gran pas endavant. La seva incorporació als IMOCA Open 60 arriba precedida del seu camí a la Classe Mini, en la que va competir amb èxit en les temporades 2006, 2007 i 2009 (Equip Mini GAES Solidària), després d'haver acumulat prèviament un important palmarès internacional a la classe Europe.

SBC /BWR

OPINA - TORNAR