El Club Nàutic de Coma-ruga va acollir una jornada de rescat en alta mar dirigida a patrons de vaixells
 
El simulacre va mostrar el dispositiu que ha de mobilitzar-se en casos d'emergència tant en recursos humans com econòmics, la qual cosa també ha de fer reflexionar als propietaris d'embarcacions per ser prudents a l'hora de navegar

30/05/2011
 
CN Coma-ruga
Després del naufragi de l'embarcació, la barca de salvament va quedar a mar obert. Dins, un tripulant que havia salvat la vida, llançava missatges i senyals de socors en espera dels equips de rescat. Els radars dels equips d'emergència van localitzar els senyals i es va iniciar un dispositiu d'emergència.
 
Tot va ser un simulacre al costat del port de Coma-ruga, però és una situació més habitual del que pogués suposar-se. Un cop de mar. Un home a l'aigua i a partir  d'aquí la professionalitat del nàufrag i dels equips de rescat és vital per poder salvar vides. Per això el port de Coma-ruga  va acollir membres de la Real Assemblea Espanyola de Capitans de Iot (RAECY), i a navegants del Club Nàutic de Coma-ruga en una Jornada de Formació de Seguretat al Mar.
 
Nombrosos curiosos van seguir el simulacre des d'altres barques i des de terra. Especialment atents van seguir el simulacre els capitans de petites embarcacions. En una carpa es van distribuir consells i recomanacions de salvament Marítim per conscienciar i actualitzar als navegants en els procediments que deuen utilitzar-se davant una emergència. Des de l'organització, el capità Rafael Tudón , de la junta directiva de la RAECY va assenyalar que, “la formació contínua en seguretat marítima és un dels aspectes que un capità o navegant sempre han de tenir presents”. Perquè conèixer com actuar en cada moment pot representar salvar una vida si se segueixen els protocols d'intervenció adequats. En casos d'accident marítim amb ‘home a l'aigua' la tensió és màxima i la rapidesa i professionalitat, claus. En el simulacre que es va fer al costat del port de Coma-ruga, després de detectar el nàufrag a la seva barca de rescat, l'equip aeri va marcar amb bots de fum el punt  on estava la barca d'emergència.
 
Un helicòpter va sobrevolar la zona i un rescatador va descendir per rescatar la víctima. El simulacre va mostrar el dispositiu que ha de mobilitzar-se en casos d'emergència tant en recursos humans com econòmics, la qual cosa també ha de fer reflexionar als propietaris d'embarcacions per ser prudents a l'hora de navegar.
 
El port de Coma-ruga ja està acostumat a acollir simulacres de rescat marí, així com cursos de formació sobre seguretat al mar. La instal·lació també és un dels principals centres de formació per obtenir diferents títols per portar una embarcació.

SBC /Diari de Tarragona

OPINA - TORNAR