Classes gratuïtes de castellà a Marina Port Vell
 
Més de 30 alumnes realitzen cursos de 30 hores setmanals en el Centre Cívic de la Barceloneta

Per facilitar les relacions de la seva nodrida colònia internacional entre els seus amarristes, i ajudar-los en la seva integració amb la ciutat de Barcelona, Marina Port Vell novament ha posat a disposició dels seus clients classes de castellà gratuïtes, impartides en el Centre Cívic de la Barceloneta.
 
Es tracta d'una reeixida iniciativa empresa fa uns anys per la Marina, la demanda de la qual s'ha incrementat considerablement, obligant a ampliar les classes. Més de 30 alumnes s'han inscrit en aquests cursos, de tres hores setmanals, agrupats en dos nivells, principiants i avançats.
 
SBComunicación / Marina Port Vell

OPINA -TORNAR 

anclas breus

Primer curs d’anglès bàsic per al personal del Port d’Aiguadolç
 
S’estableix una durada inicial d’entre quatre i cinc mesos, però vist l’èxit aconseguit, ja s’estan projectant nous cursos per la temporada vinent
 
Des del passat 4 de desembre el Port d’Aiguadolç està duent a terme un curs d’anglès bàsic i operatiu per al personal de marineria que hagi volgut inscriure’s. El curs es impartit per la Srta. Otti Voinea, i s’estableix una durada inicial entre quatre i cinc mesos. La assistència al mateix es seguida per un bon nombre de treballadors regularment encara que també depenent dels horaris i les vacances del personal. Vist l’èxit aconseguit, ja s’estan projectant nous cursos per la temporada vinent.

SBComunicación / Port Aiguadolç

OPINA -TORNAR 

anclas breus

 El concurs per a la construcció de la nova marina de Barcelona es farà a fi d'any
 
L'import del concurs per adjudicar la construcció d'aquesta marina podria arribar als 30 milions d'euros
 
04/03/2010

La marina, un punt d'atracada d'embarcacions nàutiques i d'oci, vindrà a sumar-se a les que ja existeixen al Port de Barcelona, la del Port Vell, la del club Nàutic i la del club Marítim, i tindrà una zona per albergar vaixells petits i una altra per a vaixells més grans. Algunes fonts calculen que l'import del concurs per adjudicar la construcció d'aquesta marina podria arribar als 30 milions d'euros, encara que la xifra encara no ha estat concretada. A més d'aquestes marines, a Barcelona també hi ha les de del Port Olímpic i la del Fòrum.
 
SBComunicación / Agencias

OPINA -TORNAR 

anclas breus

 
El Parlament de Catalunya aprova la Llei de Pesca, decisiva per al futur del sector pesquer
 
Entre les novetats que preveu la llei destaca la possibilitat que els vaixells puguin fer activitats turístiques com a diversificació de la seva activitat
 
11/02/2010

El ple del Parlament ha aprovat la llei de Pesca i Acció Marítima de Catalunya, un text legal cabdal que ha de marcar el futur del sector pesquer de Catalunya en els propers anys. Durant la tramitació del projecte de llei, s’han acceptat la majoria de les esmenes del sector, fet que ha enriquit el text inicial. Entre les novetats que preveu la llei destaca la possibilitat que els vaixells puguin fer activitats turístiques com a diversificació de la seva activitat. El conseller Llena ha destacat que la llei s’ha aprovat després d’un diàleg intens amb el sector i l’oposició. Aquesta és una normativa que regula la pesca marítima professional i recreativa, el marisqueig, l’aqüicultura, el sector pesquer, les activitats marítimes i la capacitació i formació nàutico-recreativa, i també té per objectiu vetllar per l’explotació racional i responsable dels recursos marins i promoure la creació de zones de protecció com a eina de gestió pesquera i de recuperació dels ecosistemes degradats.
 
SBComunicación / ADIN

OPINA -TORNAR 

anclas breus

La plantilla de Rodman tem per l'empresa si abans de maig “no arriben vaixells”
 
Els 325 treballadors porten 4 mesos amb un ERE i tenen por que s'exhaureixi la càrrega de treball
 
14/02/2010

Portaveus del comitè d'empresa de la drassana viguesa Rodman Polyships, la divisió de fibra del constructor naval gallec Rodman, van manifestar el seu temor pel futur de l’empresa si en un termini de tres mesos no es tanquen contractes per a nous vaixells. La plantilla va pactar l'inici d'un expedient de regulació d'ocupació (ERE) a l'octubre del 2009 que afecta els 325 treballadors de Polyships de manera rotatòria. En l'actualitat, al voltant d'un centenar d'operaris estan actius a les instal·lacions de la drassana en Moaña, on s'ultima l'entrega de dues patrulleres encarregades pel Govern del Marroc, altres tres de la Guàrdia Civil espanyola i alguna comanda particular d'embarcacions d’esbarjo de vuit metres d'eslora. L'ERE té vigència per un any i garanteix treball per a un màxim de 60 persones que roten en períodes de quatre mesos, de manera que ningú romangui en atur més temps.

 
SBComunicación / La Voz de Galicia

OPINA -TORNAR 

anclas breus
  

Presenten a Alemanya el vaixell solar més gran del món

 
El catamarà de  30 metres d'eslora i 16 de màniga, està equipat amb més de 500 m2 de panells solars fotovoltaics
 
25/02/2010

Com ja havíem avançat en edicions anteriors del Port News quan va començar a desenvolupar-se el projecte, el vaixell solar més gran del món ha estat presentat a finals de febrer a Alemanya. El ‘Planet Solar' tocarà aigua en els pròxims dies per primera vegada abans de ser l'estrella de les cerimònies del 821è aniversari del port d'Hamburg, el segon d'Europa darrere Rotterdam (Holanda), després pretén emprendre el seu vertader objectiu, la volta al món. “És un sentiment únic veure avui al vaixell amb què tant havia somiat”, va afirmar Raphael Domjan, iniciador del projecte i futur capità d'aquest catamarà de  30 metres d'eslora i 16 de màniga, equipat amb més de 500 m2 de panells solars fotovoltaics que li permetrà aconseguir una velocitat màxima de 15 nusos (25 km/h) i amb capacitat per a 50 persones.
 
SBComunicación / ePN

OPINA -TORNAR 

anclas breus 

 
L'arribada de turistes torna al camí del creixement a Espanya
 
Espanya es va mantenir el 2009 com a primer destí turístic de la Unió Europea (UE)
 
L'arribada de turistes estrangers a Espanya ha tornat al camí del creixement, que va abandonar fa un any i mig, en superar al gener de 2010 la xifra de 2,5 milions, que ha suposat un avanç de l'1,1% respecte al mateix mes de l'any anterior. Es tracta, no obstant això, d'una recuperació encara tímida, ja que la comparació es fa amb el pitjor mes de gener dels últims quinze anys, que va ser el de 2009, amb una caiguda interanual del 10,1%, i que queda lluny dels majors creixements que es van donar al gener de 2001, amb l'11,1%; el 1999, amb el 10,7%, i el 1997, amb el 9,3%. Un altra dada positiva coneguda ha estat la facilitada per l'oficina comunitària d'estadística, Eurostat, segons la qual, Espanya es va mantenir el 2009 com a primer destí turístic de la Unió Europea (UE), amb 251 milions de pernoctacions hoteleres, encara que aquestes van baixar un 6,5% respecte a 2008. Espanya s'ha avançat, així, a destins competidors com Itàlia (238 milions de pernoctacions), Alemanya (216 milions), França (191 milions) i Gran Bretanya (170 milions), tots ells també amb descensos. El petit baló d'oxigen que suposa l'alça en el volum de turistes estrangers de gener, ve de la mà del mercat emissor francès, amb un increment del 5,5%; l'italià, amb el 19,1%; el belga, amb el 5,9%, i el suís, amb el 16,5%, a més dels mercats llunyans.

SBComunicación / Agencias

OPINA -TORNAR 
 

anclas breus

La forta davallada del mercat de vaixells d’esbarjo obliga a ajornar la fira nàutica de Vigo
 
L'empresa que organitza el saló ha demanat una demora al comitè executiu de l'Ifevi
 
L'empresa que organitza la fira nàutica de Vigo ha sol·licitat a l'Institut Firal de Vigo un ajornament del certamen, que, de fet, ja hauria d'estar celebrant-se a hores d'ara. La crisi de demanda d'aquest tipus d'embarcacions ha forçat finalment a pensar als organitzadors del citat saló que la convocatòria no tenia sentit en aquest moment, i que el seu èxit estava més que compromès donades les condicions actuals del mercat, que estan en els seus mínims des de l'any 2006. En principi, les dates per a la seva celebració haurien d'haver estat entre finals de febrer i principis de març, però l'empresa ha acordat demanar l'ajornament sense data concreta a l'Ifevi. Fonts del sector van assenyalar que la principal raó per a la suspensió temporal de la celebració del saló -que és l'únic del nord-oest peninsular i que s'havia situat per xifres de vendes i de visitants entre els quatre principals d'Espanya- és l'afonament de les vendes d'embarcacions d’esbarjo, que no han parat de baixar des de mitjans de l'any 2007. La crisi de la demanda coincideix amb la situació econòmica general d'apatia dels mercats.

SBComunicación / La Voz de Galicia

OPINA -TORNAR