Marina Mercant prepara una llei específica per a la nàutica d’esbarjo
 
Aquesta llei pretén assentar les bases per impulsar i popularitzar un sector en auge de gran potencial econòmic ja que les normes actuals estan antiquades i disperses en un decret i en una ordre ministerial
 
01/03/2010

Maydary_Nautica_04
Normes antigues, disperses i poc específiques. L'actual regulació de la nàutica d’esbarjo no és la que requereix un sector en auge que es perfila com una important font d'ingressos en l'àmbit del turisme i en el de les activitats d’esbarjo. És per això que al Ministeri de Foment, en concret la Direcció General de la Marina Mercant, preparen ja una legislació específica per a les embarcacions d’esbarjo i pels que les manipulen.
 
La intenció és refondre una normativa que avui es recull, d'una banda, en un reial decret sobre abanderament, matriculació de vaixells i registre marítim i, d'un altre, en una ordre ministerial per la que es regulen les condicions per al govern d'embarcacions d’esbarjo, a banda d'altres ordres i resolucions que marquen disposicions per a diferents segments de flota, com poden ser les motos aquàtiques.
 
Amb aquesta modificació de la normativa, Marina Mercant pretén simplificar tràmits burocràtics, alhora que harmonitzar la normativa espanyola amb la dels països de l'entorn, amb l'objectiu últim, a més a més, de “popularitzar l'àmbit d’esbarjo”, com va avançar la directora general de la Marina Mercant, Isabel Durántez, en la jornada sobre seguretat marítima que es va celebrar en A Corunya el 12 de febrer.
Fonts pròximes a l'organisme adscrit al Ministeri de Foment van detallar que la pretensió és que aquesta legislació específica estigui preparada dins aquest mateix exercici. Abans, caldrà consultar-la amb el sector afectat, com l'associació d'indústries nàutiques, l'agrupació d'empreses nàutiques o l'associació de patrons de iots, entre d'altres entitats.
 
Segons Isabel Durántez, el panorama de la nàutica d’esbarjo a Espanya està formada per unes 210.000 embarcacions, que inclouen des de motos d'aigua, velers i vaixells de motor de diferents eslores, concentrats majoritàriament al Mediterrani. I en aquesta franja Catalunya és la capdavantera. Compta amb 50 ports esportius, el 14% del total del conjunt de l'Estat, i concentra el 23% dels amarraments. No és gens estrany, llavors, que la Generalitat, davant la brusca caiguda de les matriculacions -que acumula gairebé un 50% en els dos últims anys- hagi obert una línia de subvencions amb la què finança fins al 30% del cost de l'impost de matriculació.


SBC comunicación / lavozdegalicia.es

OPINA -TORNAR