Els 2.720 amarradors esportius de Guipúscoa resulten insuficients

Hi ha una llista d'espera d'uns 1.200 amarradors, la meitat d'ells a Hondarriba, i uns 250 a Sant Sebastià. Dels vuit ports, quatre són de Euskadiko Kirol Portuak

13/10/2009
Hondarriba


Les places destinades a embarcacions d’esbarjo dels vuit ports esportius situats a Gipúscoa, les quals sumen uns 2.720 amarradors, son insuficients per fer front a la demanda actual, almenys si es te en compte la llarga llista d'espera d'alguns ports. Llistes que es xifren en 600 amarradors en Hondarribia, un dels ports que més demanda té. El de Donostia té un llistat d’espera d'unes 250 persones i el de Getaria de 200. En total, una manca de 1.136 amarradors.
Des de Ports Esportius d'Euskadi (PDE) rebaixen molt aquesta quantitat. “Hi ha gent que s'ha apuntat a diversos ports i també qui ho ha fet sense tenir embarcació, a l'espera d'obtenir un atraqui per a comprar-la. La xifra podria reduir-se prop d'un 30-40%”. L’EKP (societat pública del Govern Vasc de ports esportius d’Euskadi) gestiona quatre ports esportius: Hondarribia, Donostia, Orio i Getaria, amb un total de 1.620 amarradors. Els altres són concessions de Ports del Govern Basc, com passa a Zumaia, gestionat per l'empresa Marina Urola. O com a Mutriku, que ho dirigeix una associació d'usuaris per concessió municipal. El president de Ports Esportius, Pello Olazabal, va declarar que “La llista d'espera és àmplia. La falta d'amarradors per a embarcacions d'esbarjo és general a la costa basca. Si féssim ara uns altres 3.000 amarradors a Euskadi, s'omplirien en quatre dies». Olazabal atribueïx al “boom de la pesca recreativa de fa dues dècades la multiplicació de les embarcacions d'esbarjo i a la moda dels velers. Ara, a pesar del descens d'exemplars de tonyina i bonítol, que ens ha dut fins a suspendre campionats, la gent manté els seus vaixells per la seva afició al mar”.
TORNAR