Badalona ja veu viable acostar el port de Marina Badalona al pavelló olímpic
 
El canal comptarà amb uns 180 amarraments i hi haurà locals a cada costat. L'ajuntament reconeix que el gran repte que haurà d'assumir serà dinamitzar comercialment la zona
 
13/09/2010

Obras Badalona
Badalona torna a apostar per l'ampliació del seu port, Marina Badalona, a través d'un canal intern que porti iots i embarcacions fins als voltants del pavelló olímpic. L'ambiciós projecte, dissenyat fa més de 10 anys per facilitar la construcció de pisos de luxe amb amarraments al davant de casa, va ser posat en tela de judici fa dos anys pel propi alcalde Jordi Serra, que ho veia inviable pels alts costos d'elevar les vies de tren. Llavors, Serra (PSC) va dir que s'havia de pensar a construir als terrenys ja expropiats una rambla en lloc del canal.
 
Ara, amb les obres d'urbanització del barri molt avançades i amb un pont construït que ja travessa el futur canal, l'ajuntament aposta per omplir-ho d'aigua. El detall és que l'estructura només servirà per a petites embarcacions i no per a velers, la qual cosa evitaria elevar la via de tren, una obra valorada en uns 18 milions d'euros i que tècnicament seria “inassumible”.
 
L'ajuntament va encarregar un estudi a finals de l’any passat per valorar les possibilitats de construir el canal amb un cost més reduït. Les conclusions mostren que és possible fer passar l'aigua del mar (i posteriorment els vaixells) cap a l'interior de la ciutat sense elevar les vies del tren, tot i que encara no queda clar el mètode constructiu que s'haurà d'utilitzar. Les embarcacions passaran per sota del ferrocarril, on es mantindran uns pilars que subjectaran l'estructura. Amb una amplària de vuit metres, podran circular dues embarcacions de manera simultània, segons els càlculs previstos.
 
L'alcalde de Badalona va explicar que aquesta opció dimensionaria el projecte a la nova situació econòmica, però va condicionar la seva construcció a l'edificació de pisos que estan projectats a la zona des de fa anys, però que encara no s'ha concretat. “Abans de construir el canal necessitem que hi hagi pisos. El gran repte és dinamitzar la zona i de res servirà fer un port més gran si no hi ha res al voltant”, va detallar l'edil socialista.
 
Els terrenys del canal estan tancats des de fa més de sis anys, quan van començar les expropiacions per a les obres. Des de llavors, han patit ocupacions i han dividit al barri en dos blocs incomunicats. Amb la inauguració del pont del carrer d'Indústria, la setmana passada, l'obertura d'un altre nou al carrer del Progrés, a l'octubre, i l'arribada de la L-10 del metro, al juny, els veïns han vist importants millores, tot i que encara tardaran diversos anys per veure finalitzat el projecte.
 
El canal comptarà amb uns 180 amarraments i hi haurà locals en cada costat de l'estructura. L'ajuntament reconeix que el gran repte que haurà d'assumir serà dinamitzar comercialment la zona. Actualment, uns vuit propietaris disposen de terrenys per construir unes 2.000 habitatges. Gairebé tots els solars estan a les mans de bancs i caixes, pel fet que les empreses immobiliàries que es disposaven a construir a la zona han anat fent fallida, l'una darrere de l'altra, en els últims anys.
 
SBC /El periódico de Catalunya

OPINA - TORNAR