Marina Port Vell  guardonat amb les certificacions ISO 9001, ISO 14.001 i EMAS III 
 
Gabriel de Sandoval, gerent de Marina Port Vell i president de la FEAPDT va aprofitar la ocasió per referir-se al aument desmesurat dels cànons i taxes per concesions portuàries i per tinença d’embarcacions
 
Agost/2010

marinaportvell19
Marina Port Vell Barcelona ha rebut de Det Norske Veritas les certificacions ISO 9001:2008, ISO 14.001:2004 i EMAS III en la seva gestió d'amarraments, servei de marineria, subministrament de combustible, manteniment de la marina, recollida d'escombreries i aigües residuals.
 
Gabriel de Sandoval, gerent de Marina Port Vell, es mostrava molt satisfet amb aquest reconeixement obtingut aquest mes d'agost: “Els beneficis seran molts. Fonamentalment, una millor gestió ambiental de la què tots sortirem guanyant. També, facilitarà la gestió interna de Marina Port Vell, sistematitzant responsabilitats i procediments. Els nostres clients disposaran d'unes enquestes periòdiques on podran donar-nos a conèixer les seves necessitats i les millores que eventualment puguem aportar. A més a més, som el primer port esportiu d'Espanya a certificar-se en EMAS III.”, va aclarir Sandoval.
 
marinaportvell21
“Un procés auditor com el que hem subscrit amb DNV sempre és difícil. Afortunadament hem trobat una total sintonia i la seva professionalitat ens ha ajudat a perfilar algun dels nostres procediments, la qual cosa suposarà un estalvi de costos i temps per als nostres clients” va afegir el gerent de Marina Port Vell. Les certificacions ISO 9001, 14.001 i EMAS III estan en les línies d'actuació de la FEAPDT que presideix Gabriel de Sandoval. Des de la FEAPDT (Federació Espanyola de Ports Esportius) s'està treballant per millorar la qualitat, el servei i la gestió mediambiental.
 
L'aparició de nous destins turístics nàutics més enllà de les nostres fronteres obliga a apostar per això i la FEAPDT està participant en diversos projectes internacionals relacionats amb la formació, reducció d'emissions, implantació de les normes ISO, etc. aplicats a la gestió dels ports esportius. “En tot cas, el nostre gran problema –continua Gabriel de Sandoval- és harmonitzar la legislació vigent. Hi ha set legislacions diferents a Espanya que regulen els ports esportius. Això genera confusió i grans diferències entre les diferents comunitats. També estem treballant perquè la nàutica tingui un estatus propi i deixi de dependre de la Marina Mercant”.
 
Gabriel de Sandoval també explicava que un altre problema que ja van denunciar fa temps i que recentment està donant molt de que parlar és l'increment desmesurat de cànons i taxes per concessions portuàries i tinença d'embarcacions. També destaca que la nàutica s'està encarint a Espanya molt més que en altres països del nostre entorn i que en poc temps estarà tan sols a l'abast d'uns pocs, la qual cosa no interessa a ningú. Sandoval declarava que l'Administració ha de donar un cop immediat de timó.
 
SBC /Marina Port Vell

OPINA - TORNAR