L'Associació de Clubs Nàutics de Múrcia recorrerà per via judicial la modificació de la Llei de Ports

Els ports esportius hauran de pagar per l'ús de les zones d'aigua dels molls com si fossin terreny comercial sobre terra, el que multiplica per cinc el seu cost

Els clubs nàutics auguren que el nou cànon portarà a la fallida el sector


12/08/2012

Asociacion Clubes Nauticos Murcia
La modificació de la Llei de Ports de la comunitat autònoma de la Regió de Múrcia porta de cap als responsables de les 19 instal·lacions portuàries i clubs nàutics de la Regió, que ja adverteixen que el canvi aprovat – que suposarà, segons denuncien, un augment d'un 400% en les taxes portuàries- portarà a la fallida al sector nàutic de la Regió.

“Si de sobte et multipliquen per quatre el que has de pagar pel cànon de gestió dels ports, són molts els que no podran assumir-ho. Aquesta pujada, per tant, serà determinant per al futur dels clubs nàutics”, assenyala Luís Manzano, secretari general de l'Associació de Clubs Nàutics i Ports Esportius i Turístics de la Regió.

La clau d'aquest augment cau en que, a partir d'ara, l'activitat nauticoesportiva passa a ser considerada d'ús comercial i la pesquera, d'ús industrial. Tenint en compte aquest concepte, la Llei passa a considerar l'aigua abrigada als ports com si fos zona de terra, i iguala el valor d'ambdues, quan abans a l'aigua només se li donava un valor del 20% sobre li de la superfície de terra.

A si mateix, per establir el valor dels terrenys portuaris “es prendran com a referència altres terrenys del terme municipal més pròxims al port en els quals es desenvolupin usos similars”, segons recull la Llei. “ A tals efectes -afegeix la legislació-, l'activitat nauticoesportiva tindrà la consideració d'ús comercial”. El que suposa donar com a mínim, un valor de sòl d'ús comercial del port. Un valor que, en el mercat, és molt més alt que el dels ports pesquers, d'ús industrial.

Aquesta modificació de les taxes portuàries s'emmarca en la Llei de Mesures Urgents per al Reequilibri Pressupostari de la Comunitat Autònoma, que preveu treure a concurs la gestió dels 19 ports murcians, la concessió de la qual ha caducat ja en alguns casos, i en la resta ho faran en els pròxims anys. La Comunitat vol aprofitar la fi d'aquestes concessions per aconseguir fins a 78 milions d'euros en ingressos amb la venda de més de 1.700 punts d'amarrament.

Aquestes previsions, no obstant, xoquen amb al realitat que descriuen els responsables dels ports murcians, un panorama que passa per una caiguda d'ingressos derivats de la crisi i que es plasma en pantalans buits o plens de vaixells abandonats per falta de pagament. Per això, l'Associació de Clubs Nàutics planeja recórrer per via judicial aquesta modificació de la Llei.


SBC-laopiniondemurcia.es

TORNAR