Acpet – Port News

El Parlament de Catalunya aprova la Nova Llei de Ports

 Breaking News

El Parlament de Catalunya aprova la Nova Llei de Ports

El Parlament de Catalunya aprova la Nova Llei de Ports
desembre 17
18:30 2019

El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va destacar que la nova Llei “és una oportunitat perquè el sector nàutic continuï sent un dels motors econòmics del país”IMG-20191127-WA0016

Després de 7 anys de feina feta des de l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET) per l’aprovació de la Nova Llei de Ports, finalment aquesta es va aprovar al Parlament de Catalunya el passat dimecres 27 de novembre. Des de l’ACPET es vol agrair a tots els membres de l’Associació que ho han fet possible, des de la Junta Directiva, el Comité Executiu a cada un dels ports que han aportat els seus coneixements perquè aquesta Llei tan necessària sigui una realitat. També agrair la feina feta a l’anterior President de l’ACPET, Tomàs Gallart, així com a tos els agents que ho han fet possible.

D’altra banda el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va destacar que la nova Llei de Ports i Transports en Aigües Marítimes i Continentals que ha aprovat el Parlament de Catalunya “és una oportunitat perquè el sector nàutic continuï sent un dels motors econòmics del país”. Calvet ha intervingut en la part final del debat i votació de la Proposició de Llei, que ha estat aprovada per 129 vots a favor, 4 en contra i cap abstenció. Calvet ha exposat que el nou text “modernitza el marc jurídic que regula l’activitat nàutica, simplificant tràmits administratius i millorant la seva eficiència, i incorpora tots els conceptes de la lluita contra el canvi climàtic, el que suposa una oportunitat per al país davant l’emergència climàtica”.

Per al Conseller, és una Llei “madura i molt treballada i que té molt en compte el creixement sostenible, perquè introdueix una moratòria de set anys per construir nous ports i això, lluny de ser un fre, ens prepara millor per afrontar les oportunitats del futur”. Calvet també s’ha referit a què el nou articulat “incorpora els ports com a part del Corredor Mediterrani” i que manté el sistema portuari com un “model sostenible econòmicament”.

La nova Llei dota el sistema portuari català, integrat per 45 ports de titularitat de la Generalitat, “d’un nou sistema de governança on el Departament de Territori i Sostenibilitat planifica i regula tots els ports i l’empresa pública Ports de la Generalitat executa i gestiona” directament o mitjançant de les concessions, ha exposat. D’aquests 45 ports, en la pràctica totalitat (44) s’hi desenvolupa activitat  nàutic esportiva; en 18 també hi ha activitat pesquera; 5 tenen activitat comercial i 3 reben creuers. Fins ara, la principal norma reguladora dels ports catalans era la Llei 5/1998, de 17 d’abril, de Ports de Catalunya. Els canvis que s’han produït en els últims anys i les tendències de futur aconsellaven reformar el règim jurídic dels ports catalans, amb la finalitat d’optimitzar aquest sector clau pel país.

/ ACPET-Ports de la Generalitat

Share

Related Articles

ACPET NEWS nº 165 – març 2024

Regístrate

April 2024
M T W T F S S
« Mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930