Acpet – Port News

Marines d’Andalusia aplaudeix que la Junta reconegui els terminis de les concessions

 Breaking News

Marines d’Andalusia aplaudeix que la Junta reconegui els terminis de les concessions

Marines d’Andalusia aplaudeix que la Junta reconegui els terminis de les concessions
juliol 05
18:27 2018

L’aprovació del Parlament Andalús ve a reconèixer unes concessions atorgades en el seu moment per l’Estat espanyolMarinas Andalucia

L’Associació Marines d’Andalusia llança un missatge de serenitat a la ciutadania i als grups polítics ja que l’aprovació del Parlament Andalús ve a reconèixer unes concessions atorgades en el seu moment per l’Estat espanyol

José Carlos Martín, president de Marines d’Andalusia, afirma que en el cas que es considerés d’aplicació als ports la Llei de Costes de 1988, alguna cosa al que s’ha oposat sempre Marines d’Andalusia, la pròpia llei establia mecanismes d’indemnització

El 28 de juliol de 1988 es va aprovar la llei 22/1988: la llei de Costas. L’origen de la polèmica amb els ports esportius andalusos. En el desenvolupament d’aquesta llei es va establir una limitació del termini de les concessions anteriors a la Llei de Costas, de manera que als 30 anys de l’entrada en vigor d’aquesta llei caducarien totes aquelles que tinguessin un termini major.

Aquí està el quid de la qüestió i l’origen del que s’ha nomenat “Efecte 2018‘ i que el passat 4 de Julio el Parlament Andalús va tancar amb l’aprovació de la Proposició de reforma de la Llei de règim jurídic i econòmic dels ports d’Andalusia.

Amb aquesta aprovació es ve a reconèixer el termini de la concessió dels títols que en el seu moment va atorgar l’Estat als titulars dels ports esportius, alguna cosa que sempre s’ha sostingut des de l’Associació Marines d’Andalusia per a la defensa dels interessos dels seus associats. Per al seu president, José Carlos Martín, l’assumpte és clar: “La Llei de Costes mai es va referir a les concessions dels ports esportius perquè són instal·lacions, que encara que de vegades estan gestionats per empreses privades, són d’ús públic”. Diferent és el cas, per exemple, d’una empresa envasadora de sardines que ocupa domini públic marítim-terrestre, o d’una indústria paperera situada en una ria gallega, entitats que desenvolupen una activitat privada encara que estan assentades en domini públic. “Per a aquest tipus de casos és pels quals s’establia la limitació a 30 anys de la concessió”, afirma Martín.

Però a més, el president de Marines d’Andalusia fa un pas més en l’argument mantingut pel col·lectiu en els últims anys. “Encara que s’hagués considerat d’aplicació per als ports esportius la limitació de la concessió a 30 anys a partir de la Llei de Costes de 1988, la pròpia llei establia mecanismes d’indemnització, per la qual cosa en aquest cas, la Junta hauria d’afrontar les indemnitzacions que sol·licitessin tant els concessionaris dels ports esportius com tots aquells que al llarg d’aquests anys han adquirit algun bé situat en aquests recintes sotmesos a la concessió”, expliquen des de Marines d’Andalusia.

En l’aprovació efectuada ahir pel Parlament Andalús també s’estableix la possibilitat d’atorgar pròrrogues als actuals concessionaris de fins a 75 anys. En aquest sentit, el president de Marines d’Andalusia ha volgut ser taxatiu. “En cap cas això significa renovació automàtica de la concessió, sinó que l’Administració haurà de tractar de forma individual cada situació en la mesura que li sigui sol·licitada”. Aquesta eina de gestió que s’atorga ara a la Junta d’Andalusia suposarà eliminar la lentitud registrada fins ara i poder tenir previsió en la gestió i “que no succeeixin situacions com per exemple la del port de Cabopino (Marbella), la concessió del qual està caducada i té una gestió en precari que implica situacions com les viscudes en els últims mesos on no es realitzen labors de manteniment del port, ocasionant problemes als usuaris, fins i tot d’accés per l’acumulació de sorra en la bocana”, explica Martín.

Marines d’Andalusia reconeix que s’ha iniciat un camí de diàleg amb la Junta d’Andalusia que permetrà una gestió eficaç dels ports esportius i que acabarà amb els innombrables litigis que s’han vingut registrant els últims anys.

/ ACPET-Marinas de Andalucía

Share

Related Articles

ACPET NEWS nº 165 – març 2024

Regístrate

April 2024
M T W T F S S
« Mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930