DESMANTELLEN UNA XARXA DE FALSIFICACIÓ NÀUTICA
05/09/2009

La Guardia Civil va desmantellar a Ceuta una xarxa de falsificació de documents on els implicats, deu detinguts, falsejaven els títols de patró d’embarcacions d’esbarjo i el de patró de navegació bàsica. De moment no es poden obtenir més dades ja que l’operatiu segueix obert.


MÀLAGA APOSTA PELS PORTS ESPORTIUS I ELS CREUERS
06/09/2009

La transformació del port de Màlaga estarà centrada en els ports esportius i els creuers. La millora d’accessos al dic de Llevant es clau per l’aposta d’arribades de creuers a la ciutat. La construcció d’un espai per grans creuers entrarà en servei aquesta tardor i repercutirà també en l’ampliació de l’actual estació marítima que haurà que duplicar la seva superfície degut a la creixent afluència de creuers. Per altre banda, també està el projecte d’un port esportiu a la desembocadura del riu Guadalmedina amb una inversió de 24,2 milions d’euros i uns 650 amarradors.


CANÀRIES VOL PROMOCIONAR LES ILLES COM A DESTÍ PREFERENT NÀUTIC
25/09/2009

Rita Martín, consellera de Turisme de Canàries, va assegurar que “l’objectiu de la Conselleria de Turisme segueix sent promocionar les Illes com a destí preferent del turisme nàutic a Europa, amb el propòsit de desenvolupar, millorar i consolidar l’oferta d’activitats d’oci de les Illes Canàries de forma sostenible”. També va recordar que “a Canàries existeixen 35 ports esportius i 7.226 amarradors que col·loquen a les Illes en cinquè lloc en relació a les comunitats autònomas”.


LA MATRICULACIÓ D’EMBARCACIONS ESPORTIVES CAU UN 40% AL PRIMER SEMESTRE DE L’ANY
25/09/2009

Segons fonts de la “Asociación Nacional de Empresas Náuticas” (ANEN), el mercat de les embarcacions d’esbarjo a Espanya a caigut un 40 % durant els primers 6 mesos de l’any. Això ha provocat una recessió sense precedents.


LLANÇÀ, CAPITAL CATALANA DE LA VELA INFANTIL

28/09/2009

Un any més, Llançà és la capital catalana de la vela infantil amb més de 160 regatistes que abans de les 9 del matí, ja estaven preparant les seves embarcacions.
Abans de l’entrega de premis el president del
Club Nàutic Llançà, Miquel Ferrer, va voler agrair a tots els participants així com entrenadors, col·laboradors, patrocinadors i als membres dels equips professionals de marineria, administració i vela.


EL PONT MARÍTIM MÉS LLARG DEL MÓN TINDRÀ 40 KM
29/09/2009

El pont que connectarà les costes de Qatar amb les de Bahrain i que s’ha batejat amb el nom de Qatar-Bahrain Friendship Causeway, tindrà una longitud de 40 km sent així el pont més llarg del món. D’aquests 40 km, 22 km passaran per sobre el mar. Es calcula que es trigarà uns 5 anys en construir-ho, que costarà uns 3.000 milions de dòlars i que una vegada finalitzat passaran una mitja de 12.000 vehicles al dia.



LA DRASSANA DE RODMAN PREPARA UN ERE

30/09/2009

La companyia Rodman Polyships, una de les més poderoses del país en construcció de vaixells, va anunciar que té previst presentar un ERE, a la seva factoria de Moaña (Galicia), la pròxima setmana a causa de la baixa demanda dels seus productes, especialment en el sector de les embarcacions d'esbarjo on les vendes han baixat dràsticament. Encara es desconeix a quants treballadors afectarà aquesta mesura.


VALÈNCIA ES QUEDA SENSE SUBSEU OLÍMPICA DE VELA
2/10/2009

La no elecció de la candidatura de Madrid pels JJOO de 2016 també ha estat un cop dur fora de la capital. La ciutat de València desitjava amb força l’elecció de Madrid ja que d’aquesta manera podia tornar a reneixer el Port America’s Cup com a subseu olímpica de vela. I es que, després d’intentar sense sort que la Copa Amèrica tornés a València, les olimpíades a Madrid eren una de les poques opcions que els hi quedava per omplir el vuit que va deixar la America’s Cup.


ANDORRA A LA RECERCA DEL SEU PORT
09/2009

Andorra estudia l’alternativa de fer-se amb un port català a efectes de matriculació. El fet de que la normativa de la UE obligui a les embarcacions extracomunitàries a desplaçar-se fins a Gibraltar o el Marroc cada 18 mesos no era del tot preocupant pels patrons andorrans. Gràcies a la tolerància i bona relació amb els ports catalans (on estan la majoria de les embarcacions andorranes amarrades) podien passar desapercebuts. Ara sembla ser que aquesta permissivitat toca a la seva fi, i es per això que Andorra busca solucions com per exemple constituir un port andorrà a nivell administratiu pactant amb algun port català. La viabilitat no es descabellada, però el problema sorgeix a l’hora d’establir un marc legal per aquesta situació i més quan es tracta d’un paradís fiscal.



BADALONA DISPOSARÀ D’UN PASSEIG MARÍTIM
6/10/2009

El nou passeig marítim de Badalona previst per 2011 ocuparà 1,2 km de llargada i disposarà entre 5 i 12 metros d’amplada. El tram estarà comprès entre el carrer del Mar, al centre de la ciutat, i el port i tindrà una suprefície de fusta amb accessos a la platja. El Ministeri de Medi Ambient aportarà un pressupost de tres milions d’euros pel 2010 i cinc milions pel 2011. L’alcalde de la ciutat, Jordi Serra, va senyalar que “l’execució del projecte permetrà que tota la costa de Badalona, tret d’alguns petits trams als extrems, compti amb un passeig marítim disponible tant per als vianants com per las ciclistes”.