Campanya a Balears per conservar la concessió portuària del Nàutic d'Eivissa
 
El club pot perdre la seva concessió portuària a finals de l'any que ve
 
28/11/2009 
 
L'Associació de Clubs Nàutics de Balears (ACNB), formada per 23 membres, ha iniciat una campanya de recollida de signatures per reclamar que el Club Nàutic d'Eivissa, amb més de 2.000 associats i 80 anys d'història, conservi la seva concessió portuària que expira a finals de l'any que ve.
 
L'assemblea d'ACNB que es va reunir el passat 27 de novembre al Club de Vela d'Andratx, va acordar adoptar mesures per a “evitar que es torni a produir el cas del Marítim de Maó –en el que en el traspàs del club molts dels usuaris d'embarcacions menors es van quedar sense amarrament-”, segons assenyala l'entitat en un comunicat. L'associació que agrupa als clubs de les Illes ha demanat a l'Autoritat Portuària de Balears (APB) que “es mostri en aquesta ocasió sensible al clamor social i defensi l'interès públic, prorrogant el contracte d'explotació sense treure la instal·lació a concurs ni subhasta”. L'ACNB ha recordat que els partits polítics amb representació al Parlament han reconegut la importància estratègica del Nàutic d'Eivissa i el seu arrelament en la societat pitiusa.
 
clubnauticoibiza
Segons l'associació, el Nàutic d'Eivissa ja ha iniciat els tràmits administratius per optar legalment a la prolongació de la seva concessió, però encara resta que l'APB, que té la competència sobre el port d'Eivissa per tractar-se d'un espai de “interès general”, es pronunciï respecte això. L'associació ha manifestat també que espera que abans que acabi l'any es dugui a terme la renovació dels sis clubs ubicats en l'àrea competencial del Govern que encara estan negociant amb l'entitat Ports de les Illes Balears.
 
L'assemblea de l'ACNB, que va aprovar per unanimitat els comptes de 2008 i els pressupostos de 2009, també va analitzar la reforma de la Llei de Ports de l'Estat que s'està tramitant al Congrés dels Diputats. El president de l'associació, Miquel Suñer, ha explicat que l'objectiu de l'associació és evitar la “diferència de tracte” entre els concessionaris d'espais públics portuaris en funció de si, per la seva ubicació geogràfica, depenen del Ministeri de Foment o de la Conselleria de Medi Ambient del Govern. Els clubs han mantingut diversos contactes amb els grups parlamentaris i amb representants polítics perquè dita llei reconegui el fet diferencial dels clubs nàutics, la seva contribució al desenvolupament de la nàutica de recreació espanyola i el foment de les activitats esportives que aquestes entitats històriques i sense ànim de lucre desenvolupen des de fa dècades.

SBC comunicación / Agencies

OPINA -TORNAR