Acpet – Port News

Entrevista al President de l’ACPET, Tomàs Gallart, en el marc del II Congrés Nàutic d’ANEN

 Últimas noticias

Entrevista al President de l’ACPET, Tomàs Gallart, en el marc del II Congrés Nàutic d’ANEN

Entrevista al President de l’ACPET, Tomàs Gallart, en el marc del II Congrés Nàutic d’ANEN
mayo 17
13:13 2014
Tomas Gallart

Tomas Gallart

El President de l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics va parlar sobre ‘Els importants reptes dels ports esportius a Catalunya’

 

En ocasió de la celebració del II Congrés Nàutic d’ANEN a Barcelona, es va plantejar la problemàtica dels reptes als quals es van a haver d’enfrontar els ports espanyols. En aquest marc, mallorcadiariodenautica.com va tenir l’ocasió d’apropar-se en profunditat a aquests i la problemàtica dels ports de Catalunya, de la mà del president de l’associació que els agrupa, la “Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics” (ACPET), Tomàs Gallart, qui va exposar amb tot detall la situació i objectius dels ports esportius catalans.

 

-Quina opinió li mereix aquest segon congrés nàutic ANEN?

 

-És interessant que una vegada a l’any es reuneixi el sector de les empreses nàutiques que ANEN agrupa. Nosaltres com a associació de ports hem estat convidats a assistir, igual que els de Balears i altres comunitats. Realment, la problemàtica que afecta al sector, que és molt àmplia, és semblant i units podem aconseguir avançar per aconseguir les nostres aspiracions.

 

Considero un encert per part d’ANEN portar a aquest congrés al director general de la Marina Mercant i al president de Ports de l’Estat ja que els representants d’aquestes institucions van poder comprovar de prop la realitat del sector i conscienciar-se de la demanda de la nàutica d’esbarjo a crear una secció específica i adequada per a aquest tipus d’embarcacions. Sembla que la Marina Mercant ja està treballant en aquest sentit i així es podria consolidar la proposta que es ve insistint des de fa tant temps.

 

-En què consisteix la campanya de l’ACPET “19 nits, 19 ports”?

 

-Dels 43 ports que tenim associats, 20 d’ells han acordat fer una campanya de promoció basada en que els seus usuaris amb base al seu port, amb dret d’amarratge i que estiguin al corrent de pagament, puguin passar una nit gratuïta en cadascun dels 19 ports. Aquesta promoció va començar l’any passat quan uns ports de la zona de Barcelona i de Tarragona van veure necessari facilitar als seus usuaris perquè es desplacessin. Aquest any s’han incorporat quatre ports de la Costa Brava però en ser aquests molt estacionals, al juliol i agost no apliquen aquesta promoció. L’any passat va funcionar realment bé i els usuaris van trobar una nova fórmula que els va incentivar a navegar. La promoció és d’una nit en cada port i si es vol estar més temps cal pagar-ho. S’ha comprovat certa tendència a passar més d’una nit, la qual cosa resulta beneficiós per als ports. Es tracta d’una iniciativa per incentivar que els navegants es facin a la mar i naveguin, compartint els amarratges i generant activitat i despesa als ports. La promoció té aquest nom perquè en teoria pots fer una ruta gratuïta de 19 dies pels ports catalans, evidentment sempre que els ports tinguin disponibilitat.

 

-Les jornades tècniques de l’ACPET són una cita ineludible al món de la nàutica. Com està plantejada l’edició d’aquest any?

 

-Aquest anys les jornades tècniques tindran lloc al maig, en concret els dies 15 i 16, al Port de Mataró. Aquesta serà 12ª edició.

 

El temari està encara en procés de tancament. Es proposaran temes d’interès per compartir tots els que estan al capdavant dels ports esportius amb l’objectiu de debatre casos pràctics i buscar fórmules per resoldre millor els problemes comuns que es presenten el dia a dia. Es tracta també d’exposar solucions, millores i iniciatives que han posat en pràctica els ports. Aquestes jornades compten amb la presència dels directors i el personal dels ports amb l’objectiu de crear aquestes sinergies entre tots ells i compartir les realitats i experiències. Aquestes jornades estan plantejades des de la perspectiva, problemàtica i experiències pròpies de cada port.

 

-Quines accions promocionals té previstes organitzar l’ACPET aquest any?

 

-Cada any assistim amb estand propi als salons nàutics de Barcelona, París i Dusseldorf. Ens interessa també tenir presència en les fires nàutiques de proximitat especialment al sud de França. Els ports de Catalunya organitzen al llarg de l’any un bon nombre de fires nàutiques que es van a continuar recolzant. La Fira del Vaixell d’ocasió d’Empuriabrava és una de les més antigues però també tenim les de Cambrils, Ginesta, Badalona, Masnou i l’Escala. Bàsicament es vol recolzar el mercat d’ocasió, on avui es poden trobar excel·lents oportunitats amb molt pocs anys. Es vol seguir fent incidència en això i a més aprofundirem en la realització d’activitats que tinguin com a marc als ports esportius i especialment, jornades de portes obertes, per donar a conèixer millor a la societat l’activitat dels nostres ports.

 

-Quines expectatives té l’associació per aquest any 2014?

 

-Sobre la taula tenim la qüestió de la Llei de Ports de 1998, que la pròpia Administració considera que s’ha de reformar i adequar-la a les necessitats d’avui, amb el que ja hem tingut sessions de treball conjunt, on hem pogut aportar les nostres propostes. Aquesta és una de les qüestions més importants.

 

A més, considerem que s’ha de revisar la valoració del sòl portuari que es va efectuar entre 2005 i 2006 ja que no són valors reals a dia d’avui, per la qual cosa hem de treballar amb l’Administració per aconseguir la revisió. D’altra banda, la modificació de la llei de Costas fa referència a temes portuaris, amb prorrogues que ens preocupen i hem de seguir l’evolució d’aquesta normativa referent a la seva aplicació a l’àmbit portuari. El dia 2 d’abril acaba el termini de presentació d’al·legacions al reglament de la llei de costes, anem a veure que ens ofereix.

 

-Quines accions té en agenda l’associació ACPET actualment?

 

-Com a punt cabdal a curt termini, aquest mes de maig, acaba el mandat d’aquesta junta directiva i hi haurà eleccions. Una vegada conclòs el procés electoral caldrà reprendre el pla estratègic dels ports que es van fer el 2010. La proposta és realitzar un nou anàlisi DAFO del mateix i tractar d’extreure la nova estratègia que ha de seguir l’ACPET una vegada consensuat amb tots els socis.

 

Aquesta hauria d’estar basada en tres punts que són els següents: una relació potenciada amb l’Administració, portuària, turística, i de medi ambient; en segon lloc la realització d’un gran esforç en matèria de promoció turística per donar a conèixer els nostres ports, fent un gran recalcament en l’ús de les noves tecnologies i en tercer lloc, potenciar al màxim la formació ja que és fonamental que tots els treballadors dels ports des dels directius a l’últim mariner estiguin al dia en les últimes novetats tècniques i especialment en matèria d’atenció al client.

 

Hem de prestar una especial atenció als temes mediambientals, àrees naturals, àrees protegides, navegació en les mateixes, estar al dia en qüestions d’eficiència energètica i qüestions similars. D’altra banda, el 2018 acaben moltes concessions, cal preparar els canvis i treballar en els projectes amb adaptacions als nous reptes del mercat.

 

SBC- mallorcadiariodenautica.com

 

Comparte

Artículos relacionados

0 comentarios

No hay comentarios

No hay comentarios. ¿Deseas añadir uno?

Escribe un comentario

Only registered users can comment.

ACPET NEWS nº 165 – març 2024

Regístrate

abril 2024
L M X J V S D
« mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930