Balears ofereix als seus ports renovar per 30 anys amb un nou cànon
 
Ports de Balears espera finalitzar la renovació de concessions dels clubs nàutics abans d'acabar l'any i després començarà amb les marines

20/11/2009
 
La Llei de Ports de Balears ofereix als 28 concessionaris de ports esportius de gestió indirecta del Govern la possibilitat d'obtenir un nou títol concessional per un període de 30 anys, amb la condició que adaptin els serveis bàsics als mínims establerts en la pròpia normativa i actualitzin els seus cànons. Els concessionaris tenien la possibilitat d'acollir-se a aquesta disposició de la Llei de Ports autonòmica o mantenir el seu títol vigent, tenint en compte que la Llei de Costes de l'Estat va retallar al 1988 totes les concessions fins a un màxim de 30 anys, pel que els títols en vigor finalitzaran el 2018.
 
nautico_palma
En concret, l'adaptació dels ports esportius a la Llei de Ports, aprovada al juliol de 2005, suposarà multiplicar la recaptació del Govern des dels 344.830 euros anuals que cobrava abans d'iniciar el procés fins a un ganxo de entre 8 i 10 milions d'euros, segons estima Ports de Balears, una quantitat que es destinarà principalment a finançar les infraestructures de gestió directa de l'Executiu autonòmic.
 
Manuel Patiño, vicepresident de Ports de Balears, va informar que els cànons que paguen els clubs nàutics i marines mai s'havien actualitzat a les Illes,  pel que va afirmar que hi ha un “total desequilibri” entre les diferents concessions. “Alguns clubs estan pagant 600 euros, altres 6.000 i alguns ja renovats un milió d'euros, hi ha una desproporció que hem d'equilibrar”, va afirmar. Patiño va recalcar que l'actualització dels cànons no està sent conflictiva amb els concessionaris, ja que la Llei de Ports estableix que es realitzarà mitjançant una taxació del port al què es descomptarà el cànon a pagar fins a 2018 i les inversions que realitzin els titulars. Al capital resultant se li aplicarà un increment del 5%. El responsable de Ports de Balears va indicar que s'han produït discrepàncies sobre les figures de cessió d'ús preferent dels amarradors per part dels seus titulars i les cessions ‘hereditàries', unes possibilitats que l'organisme gestor dels ports del Govern pretén limitar.

SBC comunicación / Ultimahora.es


OPINA -TORNAR