Els ports esportius més cars del món estan situats al Mediterrani
 
Itàlia amb Capri, Porto Cervo i Portofino ocupa les tres primeres posicions, Miami Beach és el primer port de l’Atlàntic situat en el setè lloc de la llista

20/04/2010
 
ibiza-puerto
Atracar als ports esportius del Mediterrani, ja sigui a Itàlia, França o Espanya, continua sent més car que en cap altre costat del món, d'acord amb una classificació realitzada per Wealth Bulletin. Entre ells es troba el port d'Eivissa, que ocupa el quart lloc.
 
Itàlia ocupa l'or, l'argent i el bronze d'aquesta classificació. Els tres primers llocs de la llista són Capri, Porto Cervo i Portofino. La falta d'amarraments per a superiots en aquestes tres localitzacions ajuda a elevar el preu. En el cas de l'illa de Capri, el preu mitjà d'amarrament diari per a un iot de 70 metres és 2.900 euros. En èpoques com la setmana de vela de Capri, Al maig, els preus experimenten un tornado inflacionista. El metre quadrat mig de les propietats en terra en aquesta zona és de 11.688 euros. L'escàs nombre d'amarraments fa que sigui necessari reservar amb molts mesos d'antelació i tot i això no es permeten ni la compra ni els lloguers anuals.
 
Porto Cervo, a Sardenya, segueix de prop els passos de Capri. En ell el preu mitjà d'amarrament diari descendeix fins als 2.500 euros. La mitjana del metre quadrat en terra baixa fins als 9.500 euros, segons les dades de Wealth Bulletin. En aquest racó de la Costa Maragda es reuneixen cada any els terços de l'exèrcit del luxe en tant a les vessants més glamouroses com en les més ostentoses. Per allí passegen Flavio Briatore o Kate Moss durant l'estiu, encara que les dates fonamentals en el seu calendari són durant la fira del luxe, al juny, i la Maxi Yacht Rolex Cup, que té lloc al setembre.
 
Portofino, en el tercer lloc de la classificació, costa 2.350 euros per dia com mitja per a un iot de 70 metres, encara que és el que compta amb menys espai per a grans embarcacions. En aquest antic port pesquer el preu del metre quadrat en terra augmenta respecte a Capri i Porto Cervo, fins als 17.650 euros.
 
En el quart lloc arriba el torn per a les illes Balears. A Eivissa Magna l'amarrament diari té una mitjana de 2.300 euros per a iots de 70 metres. De totes maneres “pot estar abarrotat en temporada alta i els costos addicionals del servei poden resultar exorbitants”, segons explica la Wealth Bulletin.
 
En l'equador de la classificació apareix el primer port esportiu francès. En la Costa Blava St Tropez sempre ha estat referent de l'exclusivitat, però ha viscut temps millors. L'amarrament mitjà diari surt per 1.300 euros i el preu mitjà per metre quadrat en terra és de 13.500. En sisè lloc apareix el Port Hercule de Mònaco. Aquí és possible atracar per 1.200 euros al dia. Aquest preu, en tot cas, és resultat de les maldats de l'estadística: durant la major part de l'any resulta més econòmic que tots els anteriors però en èpoques d'alta ocupació com el ral·li de Muntanya Carlo o el Grand Prix de Fórmula1 les quantitats per un amarrament al port pugen de manera desorbitada.
 
Cal esperar fins a la setena posició per a travessar l’Atlàntic. L’ultra modern port de Miami Beach, a Florida, és el més car del continent americà. Té un preu mitjà diari de 883 euros i compta amb tot tipus de facilitats i serveis, com un equip de majordoms durant les 24 hores del dia o una piscina olímpica. Pot ser llogat per mesos o anys, amb la qual cosa el preu baixa considerablement.

SBC / elconfidencial.com

OPINA -TORNAR